Sfârșitul unei ere, ultimul avion A380 va fi livrat companiei Emirates

Sfârșitul unei ere, ultimul avion A380 va fi livrat companiei Emirates
Profit.ro
Profit.ro
scris 16 dec 2021

Constructorul aeronautic european Airbus urmează să livreze joi ultimul exemplar din avionul super-jumbo A380 către compania aeriană Emirates din Dubai, un moment care marchează punctul final al unui program care a durat 14 ani și a dat Europei un simbol recunoscut mondial dar care nu a reușit să devină și un succes comercial, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Cel mai mare avion de pasageri din lume, cu până la 544 de locuri și un un preț de catalog de 436 milioane de dolari, Airbus A380 a fost lansat în 2007 însă viitorul său a fost afectat de decizia principalului client, compania Emirates, care și-a redus comenzile, de la 162 inițial până la 123 de aparate, scrie Agerpres.

Dan Fați, CEO și co-fondator Dacris, în top 100 mondial cei mai influenți CEO din office supplies CITEȘTE ȘI Dan Fați, CEO și co-fondator Dacris, în top 100 mondial cei mai influenți CEO din office supplies

Producția de avioane A380 s-a încheiat după ce au fost construite 272 de aparate, comparativ cu peste 1.000 de exemplare cum se prognoza la un anumit moment.

Airbus, un conglomerat format din mai multe entități separate din Marea Britanie, Franța, Germania și Spania, a decis încă din 2019 că va pune capăt programului A380 în 2021, pe măsură ce companiile aeriene se îndreaptă spre avioanele cu două motoare și un consum mai mic de combustibil, precum Boeing 787 sau Airbus A350.

Evenimentul de joi în care va fi livrat ultimul A380 va fi unul discret, printre motive fiind și restricțiile COVID dar și pentru că zilele acestea Airbus își concentrează acțiunile de PR pe avantajele pentru mediu ale avioanelor mai mici. Situația contrastează cu evenimentul de prezentare a primului A380, în anul 2005, când liderii europeni au asistat la un spectacol de lumini cu ocazia prezentării uriașului avion.

Emirates Airlines este de departe cel mai mare cumpărător de avioane A380 cu 123 de aparate în flota sa și crede în continuare în capacitatea acestui model de a atrage pasageri. Chiar dacă nu vor mai fi construite alte A380, avioanele existente ale Emirates vor continua să zboare timp de mai mulți ani, în timp ce alte companii aeriene au renunțat la A380 în perioada pandemiei.

EXCLUSIV Early Game Ventures va lansa al doilea fond de investiții, cu majorări substanțiale de cifre: Următorul unicorn românesc va apărea în mai puțin de 5 ani CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Early Game Ventures va lansa al doilea fond de investiții, cu majorări substanțiale de cifre: Următorul unicorn românesc va apărea în mai puțin de 5 ani

Numeroasele inovații oferite de A380, precum dușurile in-flight, au făcut senzație în presă dar nu s-au tradus și în vânzările necesare pentru a continua producția de A380. O problemă cu A380 este că avionul a fost conceput în anii 1990, când cererea pentru călătoriile cu avionul era în creșterea iar piața din China părea sa ofere un potențial nelimitat. Însă primul exemplar din acest avion a fost livrat clientului abia în 2007, cu doi ani mai târziu decât calendarul convenit inițial. Iar în 2008, când Emirates a luat în primire avioanele sale A380 a izbucnit criza financiară mondială, ceea ce i-a determinat pe analiști să își revizuiască prognozele cu privire la cererea pentru avioane mari.

Ulterior, constructorul american Boeing a reușit să atragă comenzi pentru noul său avion revoluționar 787 Dreamliner, care permitea un consum mai redus de carburant, urmat de Airbus cu modelul similar A350.

Cu toate acestea, președintele Airbus, Tim Clark, refuză să accepte punctul de vedere al scepticilor care spun că zilele avioanelor de mari dimensiuni echipate cu patru motoare, cum este A380, sunt numărate în condițiile în care scaunele avioanelor devin o marfă ca oricare alta. "Nu împărtășesc deloc acest punct de vedere...Și cred că există un loc pentru A380. Tehnocrații și contabilii spun că avionul nu era adecvat scopului. Acest punct de vedere nu este împărtășit și de publicul călător care iubește acest avion", a spus recent Tim Clark la o conferință.

Singapore Airlines a fost prima companie care a operat modelul de avion A380. De departe cel mai mare client pentru acest model este Emirates cu un număr total de 123 de avioane A380 comandate. Alte companii, precum Deutsche Lufthansa AG, Malaysian Airlines și Air France, și-a redus comenzile inițiale și au început să-și retragă avioanele cu două punți.

viewscnt
Afla mai multe despre
avion a380
emirates