Stellantis: Marea Britanie riscă un exod al producției de vehicule electrice, din cauza regulilor post-Brexit

Stellantis: Marea Britanie riscă un exod al producției de vehicule electrice, din cauza regulilor post-Brexit
Profit.ro
Profit.ro
scris 18 mai 2023

Directorii de la Stellantis, gigantul auto din spatele unor mărci precum Peugeot, Chrysler și Citroën, s-au întâlnit cu miniștrii din Marea Britanie pentru a-i avertiza că acordurile comerciale post-Brexit îi pun într-un pericol grav operațiunile sale în țară, transmite CNBC.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Stellantis produce vehicule Vauxhall, Fiat, Opel și altele în două fabrici din Marea Britanie, cu peste 5.000 de angajați, scrie News.ro

VIDEO&FOTO Honda a prezentat un nou automobil electric, un SUV de clasă B fără concurent în Europa CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Honda a prezentat un nou automobil electric, un SUV de clasă B fără concurent în Europa

Compania intenționează să se îndrepte atât spre producția majoritară, cât și către producția de vehicule electrice în proporție de 100%, pe măsură ce lansează electrificarea mărcilor sale.

Într-o declarație făcută în cadrul unei investigații guvernamentale privind producția de baterii pentru vehicule, compania a spus că va fi într-un dezavantaj competitiv în viitor din cauza tarifelor care urmează să fie impuse bateriilor transportate între Regatul Unit și Europa continentală.

”Dacă costul producției de vehicule electrice în Regatul Unit devine necompetitiv și nesustenabil, operațiunile se vor închide”, potrivit companiei, care citează deciziile anterioare ale BMW Group. pentru a reloca producția de automobile Mini electrice în China și investițiile Honda în producția de vehicule electrice în SUA, după închiderea fabricii sale din Marea Britanie.

Acordul de comerț și cooperare a oferit bateriilor și vehiculelor electrice o perioadă de grație, înainte ca tarifele complete ale regulilor referitoare la origine să intre în vigoare, răspunzând acestor provocări de aprovizionare.

Cu toate acestea, regulile vor deveni progresiv mai stricte în următorii ani, urcând la 45% și apoi la 65% în ceea ce privește producția internă necesară.

Producătorii de automobile se confruntă altfel cu taxe de export de 10% la vehiculele electrice.

Stellantis a spus că, dacă își produce bateriile în China și Europa continentală în următorii ani, așa cum este planificat în prezent, se va confrunta cu ”costuri logistice mai mari”, care ar amenința ”durabilitatea operațiunilor noastre de producție din Marea Britanie”.

Compania a avertizat că Regatul Unit nu are o aprovizionare suficientă cu materialele necesare pentru a sprijini producția de baterii pentru vehicule. Deși aceasta este o problemă și în Europa continentală, cu multe mărfuri care vin din China, Stellantis a remarcat că a făcut investiții semnificative în gigafabrici din Franța, Germania și Italia și că a avut acolo o companie mixtă pentru baterii.

Italia se bazează pe România pentru a bloca normele Euro 7 CITEȘTE ȘI Italia se bazează pe România pentru a bloca normele Euro 7

Își dorește ca guvernul să negocieze cu oficialii UE pentru a menține regulile actuale până în 2027.

Aceasta vine în timp ce UE și membrii săi își intensifică concentrarea pe producția de vehicule electrice, odată cu formarea Alianței Europene pentru Baterii, și intenționează să relaxeze regulile privind ajutorul de stat în ceea ce privește producția ecologică, parțial ca răspuns la legea SUA pentru reducerea inflației.

La începutul acestei săptămâni, președintele francez Emmanuel Macron l-a primit pe CEO-ul Tesla Elon Musk,  pentru a atrage investițiile în țară.

Regatul Unit a făcut unele progrese în ceea ce privește producția de vehicule electrice și baterii, fiind planificată construcția unei fabrici de rafinare pentru litiu ă în nordul Angliei, în timp ce Nissan construiește o gigafabrică de baterii alături de un partener chinez;

Există și instabilitate, producătorul de baterii Britishvolt fiind salvat de intrarea sub administrație la începutul acestui an.

viewscnt
Afla mai multe despre
stellantis
marea britanie