O informație de ultimă oră legată de expansiunea SUV-ului Bigster pe piețele internaționale arată că Renault are pregătită o lansare extrem de importantă în luna octombrie, pe piața din India, a doua cea mai mare piață auto a lumii din punct de vedere al potențialului de extindere, după China, relevă datele analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Renault a anunțat că va lansa pe piețele internaționale un nou model, numit Boreal. Chiar dacă producătorul francez nu a spus asta – și nu o va face – este deja binecunoscut faptul că Boreal nu este altceva decât un Bigster redesenat pentru a se încadra în stilul estetic al Renault.
VEZI AICI ȘI FOTO SPION Primele imagini cu viitorul Renault Boreal, o Dacia Bigster mascată
Primele informații de până acum vorbeau despre o lansare pe piața din Brazilia, acolo unde compania franceză și-a construit un puternic centru de cercetare și dezvoltare și de asemenea a investit într-o uzină modernă.
Noutățile din India confirmă, însă, că Renault pregătește lansarea Boreal pe această piață, în cadrul planului său de extindere pe piețele internaționale.
Numele Renault Boreal apare acum într-un calendar de lansări din India, cu data 14 octombrie 2025. Detaliile viitorului model vorbesc despre echipamente precum acoperiș panoramic sau scaune electrice, care sunt prezente în Europa pe Bigster.

În plus, spre deosebire de Europa, unde Dacia Bigster n-a mai fost lansat cu o versiune cu șapte locuri, Renault Boreal apare în aceste informații neoficiale cu o configurație care conține al treilea rând de scaune, o arhitectură extrem de cerută de piața indiană de automobile. Motorizările hibride vor fi obligatorii, pentru a putea evita taxele extrem de mari impuse de legislația din India pentru mașinile mai mari de 4 metri.
Boreal va fi lansat cu noul sistem de propulsie 4x4 automat, bazat pe un motor de 1.2 litri, o cutie automată electrificată și un al doilea motor electric pe puntea spate.
Planurile Renault din India se bazează pe introducerea mai multor modele, patru SUV-uri și două mașini complet electrice, care ar putea să profite de reducerile de taxe pe care le oferă statul pentru propulsiile hibride și electrice.

Rolul principal în această campanie va fi ocupat de modelele Dacia, care însă vor fi vândute în India cu sigla Renault. Duster și Bigster sunt primele pe lista de lansări, alături de acestea urmând să vină și altele. Renault va asambla aceste mașini în uzina din Chennai, pe care tocmai a preluat-o integral, prin achiziția acțiunilor deținute de Nissan.
Este important și faptul că Nissan va beneficia de propriile versiuni ale acestor mașini, ce vor fi produse tot de Renault în uzina din India, cel mai probabil versiunea japoneză a lui Bigster urmând să se numească X-Trail.

Renault urmărește o repoziționare a mărcii Renault, pe piața din India, pentru a reuși să ia cât mai mult din cota de piață a Suzuki – Maruti, după cum a anunțat directorul Renault India, Venkatram Mamillapalle: „Ne-am angajat să ne redefinim poziționarea mărcii și a produselor și a experienței clienților pentru a satisface nevoile în continuă evoluție ale clienților noștri”.
Șeful Renault India a declarat că Renault va avea o atitudine mult mai agresivă pe această piață. Compania își propune să atingă un volum uriaș, de 500.000 de autovehicule anual, o creștere de peste zece ori, de la vânzările de sub 40.000 înregistrate în 2024.
Renault și-a inaugurat și un nou centru de design în Chennai, în care mașinile Dacia și Renault vor fi adaptate cerințelor pieței locale și ale celor internaționale.

Renault vinde în prezent în India trei modele locale, toate de mici dimensiuni, pentru a se încadra în segmentele limitate fiscal de legislația indiană. Pe lângă Kwid, modelul cunoscut în Europa în forma sal electrică, Dacia Spring, aici mai sunt produse Kiger și Triber, două micro-SUV-uri, cu dimensiuni sub 4 metri, ultimul având chiar și 7 locuri, în pofida dimensiunilor sale.
Renault a încercat să intre cu marca Dacia pe piața din India, în urmă cu foarte mulți ani, însă modelul Logan nu a reușit să-și găsească suficient de mulți clienți pentru a supraviețui. Ulterior, Renault a introdus pe piață modelul Duster sub sigla proprie, care s-a bucurat de mult mai mult succes. Acesta va reveni începând de anul acesta, cu generația a treia, lansată deja în Europa.