Ministerul francez al Transporturilor a suspendat ajutorul financiar acordat companiei feroviare SNCF pentru operarea trenurilor de noapte pe rutele Viena-Paris și Berlin-Paris pentru 2026, a anunțat operatorul feroviar austriac OBB.
„OBB regretă că, în urma retragerii partenerilor francezi, cele două conexiuni cu trenul de noapte nu mai pot fi oferite începând cu 14 decembrie 2025”, a informat OBB într-un comunicat de presă.

Trenul de noapte pe rutele Viena-Paris și Berlin-Paris au fost operate de OBB în cooperare cu operatorul german Deutsche Bahn, operatorul francez SNCF și cel belgian NMBS/SNCB.
Au fost utilizate trenuri „Nightjet” aparținând OBB, iar serviciile feroviare au fost asigurate și comercializate de toate companiile feroviare participante. Potrivit OBB, operarea trenurilor de noapte nu ar fi posibilă fără implicarea partenerilor internaționali, scrie Agerpres.
În schimb, legătura Viena-Bruxelles va continua însă să fie oferită de trei ori pe săptămână în 2026, iar OBB și-a anunțat intenția de a continua să investească în trenurile de noapte pentru a oferi „mai multă capacitate și confort pe liniile existente”.

Trenurile de noapte au dispărut practic în Europa începând din 2010, din cauza rentabilității lor reduse și a concurenței călătoriilor cu avionul.
Însă, în prezent, sunt cerute de public datorită avantajelor ecologice și prețurilor accesibile și, în consecință, încep să fie reintroduse peste tot pe continent.
OBB este lider pe segmentul trenurilor de noapte.
În anul 2022, serviciul său Nightjet a transportat 1,5 milioane de pasageri, iar vagoanele de dormit sunt uneori rezervate cu două săptămâni în avans.
OBB a cheltuit 720 de milioane de euro pentru 33 de trenuri de noapte moderne dezvoltate de Siemens Mobility.