UE va finanța cu 363,3 milioane de euro construirea unui pod peste Dunăre, la Brăila. Șoferii câștigă 50 de minute față de traversarea cu feribotul sau pe podul de la Giurgeni

UE va finanța cu 363,3 milioane de euro construirea unui pod peste Dunăre, la Brăila. Șoferii câștigă 50 de minute față de traversarea cu feribotul sau pe podul de la Giurgeni
Profit.ro
Profit.ro
scris 2 sep 2019

Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) investește 363,3 milioane de euro pentru construirea unui pod peste Dunăre în orașul Brăila. Proiectul implică și construirea unor drumuri de legătură pentru a îmbunătăți conexiunile de transport dinspre Marea Neagră înspre nord-estul României, anunță Comisia Europeană.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

Proiectul face parte din rețeaua transeuropeană de transport și va îmbunătăți legătura dintre nordul țării, orașul Tulcea, Delta Dunării și portul Constanța din sud.

În prezent, conexiunea se poate face numai prin podul Giurgeni-Vadul Oii (aflat la 88 km la sud de Brăila) sau cu feribotul de la Brăila și Galați. De obicei, traversarea cu feribotul este închisă iarna și primăvara, din cauza înghețului, a ceții sau a furtunilor.

Noul pod va oferi o alternativă mai rapidă, durata traseului scăzând cu aproximativ 50 de minute. Proiectul ar trebui finalizat până la sfârșitul anului 2023

VIDEO De pe o bancă, Firea anunță cum modifică vinieta auto și ce șoferi vor scăpa de taxă CITEȘTE ȘI VIDEO De pe o bancă, Firea anunță cum modifică vinieta auto și ce șoferi vor scăpa de taxă

„Acest proiect finanțat de UE va îmbunătăți în mod clar calitatea vieții în regiune, prin trasee rutiere mai scurte și mai sigure. Prin conexiuni mai simple către Moldova și către Ucraina, proiectul de coeziune va contribui și la intensificarea relațiilor UE cu vecinii săi”, a declarat Johannes Hahn, comisarul pentru politica europeană de vecinătate și negocieri privind extinderea și politica regională.

Fondul European de Dezvoltare Regională, (FEDR) a fost înființat pentru consolidarea coeziunii economice și sociale în cadrul Uniunii Europene, prin corectarea dezechilibrelor existente între regiunile acesteia.

FEDR își concentrează investițiile asupra mai multor domenii prioritare cheie: Inovare și cercetare; Agenda digitală; Sprijin pentru IMM; Economie cu emisii reduse de carbon.
Resursele FEDR alocate acestor priorități depind de categoria regiunii. În regiunile mai dezvoltate, cel puțin 80% din fonduri trebuie să se concentreze pe cel puțin două dintre aceste priorități. În regiunile de tranziție, concentrarea este de 60% din fonduri. Concentrarea este de 50% în regiunile mai puțin dezvoltate.

viewscnt
Afla mai multe despre
pod braila
giurgeni-vadu oii
feriboat
ue
fedr