ULTIMA ORĂ Codul Rutier, modificat: Ținerea în mână a telefonului mobil și altor dispozitive de șoferi și bicicliști nu va mai fi amendată. Autobuzele vor putea circula pe linia de tramvai

ULTIMA ORĂ Codul Rutier, modificat: Ținerea în mână a telefonului mobil și altor dispozitive de șoferi și bicicliști nu va mai fi amendată. Autobuzele vor putea circula pe linia de tramvai
scris 10 mar 2020

Șoferii, bicicliștii și alți conducători de vehicule nu vor mai fi amendați doar pentru că țin în mână telefonul mobil și orice dispozitiv mobil cu funcție de înregistrare ori redare text, foto sau video în timpul mersului. Amenzile vor fi aplicate doar pentru folosirea telefoanelor mobile fără hands free în timpul deplasării pe drumurile publice, prevede un proiect de lege aprobat astăzi prin votul final al Camerei Deputaților. 

COVID-19 și raporturile de muncă – autentice provocări pentru companii CITEȘTE ȘI COVID-19 și raporturile de muncă – autentice provocări pentru companii

Pentru a intra în vigoare proiectul mai trebuie doar promulgat de șeful statului.

SARTO: atelierul autentic care împărtășește secretul alegerii costumului perfect CITEȘTE ȘI SARTO: atelierul autentic care împărtășește secretul alegerii costumului perfect

De ce este important: Anul trecut le-a fost interzis conducătorilor de autovehicule, tractoare, tramvaie aflate în mișcare, dar și de vehicule pentru care nu este impusă obligativitatea unui permis de conducere, să țină în mână telefonul mobil și orice dispozitiv mobil cu funcție de înregistrare ori redare text, foto sau video. Amenzile au fost majorate în astfel de cazuri, iar în prezent pentru șoferi, în anumite condiții, se poate merge până la suspendarea permisului de conducere.

Noile prevederi, prezentate anterior în premieră de Profit.ro, au fost adoptate la mijlocul lunii august prin ordonanță a Guvernului și au intrat în vigoare de la 12 octombrie anul trecut.

Până la modificările de anul trecut, Codul Rutier prevedea doar în cazul șoferilor că le este interzisă folosirea telefoanelor mobile atunci când aceștia se află în timpul mersului, cu excepția aparatelor cu dispozitive tip ”mâini libere”/ hands free.

Ordonanța a extins interdicția atât cu privire la categoriile de conducători de vehicule, cât și la tipul de dispozitive, înăsprind sancțiunile în astfel de cazuri.

Confirmare. Carburanții s-au ieftinit, în cazul liderul pieței, OMV Petrom, chiar și cu 10 bani/l. Benzina se apropie de 4,8 lei/l CITEȘTE ȘI Confirmare. Carburanții s-au ieftinit, în cazul liderul pieței, OMV Petrom, chiar și cu 10 bani/l. Benzina se apropie de 4,8 lei/l

Modificările aduse ordonanței de Parlament

Senatorii au propus anul trecut ca sancțiunile să nu se aplice doar pentru simpla ținere în mână a telefonului, urmând a fi amendată folosirea în trafic a unui dispozitiv neechipat cu hands free. Argumentul sentaorilor a fost că doar ținerea în mână a telefonului mobil nu poate constitui motiv de sancțiune contravențională. 

Proiectul de adoptare a ordonanței a fost însă adoptat tacit de Senat și a ajuns nemodificat la Camera Deputaților, unde prevederile au fost schimbate în sensul menționat.

În prezent, Codul Rutier prevede că: ”În timpul conducerii pe drumurile publice a unui vehicul aflat în mișcare, conducătorului acestuia îi este interzisă ținerea în mână sau folosirea cu mâinile în orice mod a telefonului mobil sau a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcția de înregistrare ori redare text, foto sau video”.

Această interdicție a fost reformulată astfel în proiectul votat de Parlament: ”Conducătorilor de vehicule le este interzisă folosirea telefoanelor mobile atunci când aceştia se află în timpul deplasării pe drumurile publice, cu excepţia celor prevăzute cu dispozitive tip «mâini libere»”. 

Astfel, amenzile nu vor mai fi aplocate decât pentru ”folosirea telefoanelor mobile atunci când conducătorii de vehicule se află în timpul deplasării pe drumurile publice, cu excepţia celor prevăzute cu dispozitive tip «mâini libere»”.

Prin urmare, va fi permisă folosirea telefonului mobil și a diferitelor gadget-uri doar dacă sunt prevăzute cu sistem hands free.

Transportul rutier și feroviar de persoane spre și dinspre Italia - suspendat până la sfârșitul lunii martie CITEȘTE ȘI Transportul rutier și feroviar de persoane spre și dinspre Italia - suspendat până la sfârșitul lunii martie

Cadru legal pentru ca autobuzele să circule pe linia de tramvai

Deputații au mai permis, printr-o serie de modificări, ca autovehiculele destinate transportului public de persoane, prin servicii regulate, să poată circula pe linia de tramvai, prin excepție de la regulile actuale ale Codului Rutier.

”Motivarea acestor propuneri de modificări legislative constă în necesitatea implementării, în regim de urgență, a culoarelor dedicate autobuzelor destinate transportului public, pe calea de rulare a tramvaiului”, arată parlamentarii.

Aceștia își susțin propunerea pe o simulare realizată la 24.10.2017, constând în efectuarea unor probe cu autobuze pe calea de rulare a tramvaielor, pe Șos. Mihai Bravu și Șos. Ștefan cel Mare, între Bd.-ul Camil Ressu și Calea Dorobanților.

În urma probelor efectuate, s-a constat faptul că autobuzul care a circulat normal a parcurs traseul cu o întârziere de 22 de minute față de cel care a rulat pe banda de tramvai.

”Modificările legislative propuse, de implementare a culoarelor dedicate autobuzelor destinate transportului public pe calea de rulare a tramvaiului, au caracter permisiv și vor fi aplicate pe arterele de circulație care corespund din punct de vedere al infrastructurii, cu avizul administratorului drumului public și al poliției rutiere”, arată deputații din comisiile de specialitate.

 

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
telefon
mobil
foto
video
inregistrare
dispozitiv
gadget
cond rutier
interdictie
interzicere
ordonanta
sanctiune
amenda
suspendare
permis
sofer
biciclist