Cele mai ieftine Dacia Duster și Bigster cu motor hybrid-G 150 4x4 pot fi comandate în acest moment la dealerii Dacia din România, prețul fiind cu aproximativ 3.000 de euro mai mare decât modelul anterior, 4x4 cu cutie manuală. Franța este prima țară în care au fost deschise comenzile, iar acum a venit rândul pieței din România.
„Odată cu lansarea prețurilor, deschidem și comenzile pentru aceste modele. Noi ne-am făcut un obicei să lansăm modele noi în preajma Zilei Naționale”, a declarat pentru Profit.ro Mihai Bordeanu, director general al Dacia în România, prezent la Gala Povești cu Profit.
Acesta a confirmat că livrările primelor modele vor avea loc în prima parte a anului viitor.
Motorizarea hybrid-G 150 4x4 va costa pe Duster 27.050 de euro pentru versiunea de echipare Expression și va ajunge până la 27.850 de euro în echiparea Extreme. Pentru echiparea Journey prețul este de 27.900 de euro. În Franța, același model începe de la 28.800 de euro și ajunge la 30.300 euro.
La rândul lui, Dacia Bigster va putea fi comandat cu noul motor la un preț de 29.850 de euro pe Expression, 31.500 euro pe Journey și tot atât pe Extreme. Bigster are dotări mai bune decât Duster și dimensiuni specifice segmentului compact.
Esența celor două modele, care vor beneficia de același propulsor hybrid-G 150 4x4 automat, este motorul termic de 1.2 litri electrificat pe 48 de volți. Acesta are o putere maximă de 103 kW (140 CP), fiind amplasat pe puntea față. Comanda sa este făcută prin cutia automată cu dublu ambreiaj, care controlează de asemenea primul motor electric, cel care are și rol de generator pentru bateria de 0,84 kWh.
Motorul termic este unul bi-fuel, pentru că este echipat cu o instalație suplimentară GPL. Asta înseamnă că prin simpla comandă a unui buton, mașina poate trece la propulsia pe gaz sau invers, pe benzină.
Pentru asigurarea tracțiunii integrale, pe puntea spate a fost instalat un motor electric, cu o putere de 31 CP (23 KW), care este conectat de asemenea la bateria de tracțiune de 48 de volți, printr-o cutie de viteze cu două trepte, complet automatizată.
Puterea totală a sistemului este de 154 CP, cu un cuplu maxim de 230 Nm pe față și 87 Nm pe spate. Dacia spune că motorul electric este cel mai puternic instalat vreodată pe un vehicul cu arhitectură pe 48 de volți.
Alimentarea cu energie electrică a acestuia este asigurată de baterie, dar ea poate fi făcută direct de generator, atunci când este necesar, astfel încât să poată acționa roțile spate ori de câte ori este nevoie.
Controlul modului de acționare este complet computerizat, șoferul având la dispoziție doar selectorul modurilor de rulare, care asigură în acest fel distribuția optimă a puterii și cuplului pe fiecare dintre roți, după situația în care se află mașina.
Este important pentru acest propulsor atât faptul că există situații în care mașina poate să ruleze exclusiv electric pe distanțe foarte scurte, dar și numeroase situații în care motorul de pe spate să genereze la rândul său energie electrică în baterie. La fel de important este că șoferul nu poate alege niciodată să conducă doar cu motorul electric.
Având în vedere că resursele de energie sunt foarte mari, adică două rezervoare de benzină și gaz, plus o baterie, autonomia mașinii ajunge până la 1.500 km, costurile cu combustibilul fiind în același timp mai mici cu 30% față de un motor pe benzină echivalent.
Cutia de viteze a motorului electric de pe spate va funcționa în cele două trepte în funcție de regimul de rulare, respectiv cu o demultiplicare mai mare la viteze reduse și cu un raport mai mici la viteze mari. În modurile în care cutia este decuplată complet, ea elimină 100% frecările și nu afectează consumul de carburant.
Cifrele de consum comunicate de Dacia, în regim WLTP, sunt 7,1 - 7,2 l/100 km (GPL) și 5,5 - 5,6 l/100 km (benzină), iar emisiile de CO2 sunt de 116 - 118 g/km (GPL) și de 124 – 126 g/km (benzină).
Modurile de conducere ce pot fi selectate de la butonul dedicat, amplasat pe consola centrală, sunt Auto – comutare automată între modurile 4x2 și 4x4, Eco – eficiență maximă, cu activare 4x4 în caz de aderență redusă, Snow – siguranță sporită pe drumuri alunecoase, Mud / Sand – mod 4x4 dedicat terenurilor moi, Lock – pentru off-road pe terenuri accidentate, la viteze reduse și desigur Hill Descent Control – controlul direcției și stabilizarea vitezei la coborâre pe suprafețe alunecoase (între 4 și 30 km/h).
Dacia a deschis comenzile și pentru noile motoare hibrid de 1.8 litri de 155 CP pe Duster, la un preț de 25.550 euro, în echiparea Expression.














