Cinci fabrici din SUA vor fi extinse, cu o investiție de aproape un miliard de dolari, pentru a produce mai multe vehicule hibrid, a anunțat cel mai mare producători de autovehicule din lume, Toyota, confirmând astfel că planul multi-path al producătorului japonez nu este doar o teorie, ci are susținere concretă în strategia pe termen scurt.
Toyota spune că măsura a fost luată pentru a satisface cererea tot mai mare pentru aceste vehicule în SUA.
Fabricile care vor beneficia de investiție sunt fabrica din Buffalo din Virginia de Vest, fabrica din Georgetown din Kentucky, fabrica din Blue Springs din Mississippi, fabrica din Jackson din Tennessee și fabrica din Troy din Missouri.
Anterior, Toyota anunțase un plan de investiții de până la 10 miliarde de dolari, pentru următorii cinci ani, fără să detalieze. Constructorul japonez va majora investițiile din SUA, în cei 70 de ani de prezență pe această piață, la 60 de miliarde de dolari.
Investiția suplimentară face parte din noua filosofie Toyota „cea mai bună companie din oraș”, care presupune ca unitățile companiei să conducă prin investiții și producție locală,la contribuții semnificative la comunitatea locală și la o ofertă de opțiuni adaptate nevoilor locale, prin strategia multi-path.
Toyota are în prezent aproximativ 50.000 de angajați în SUA și a produs în această țară peste 35 de milioane de vehicule, în cele 11 fabrici.
CEO-ul Toyota, Koji Sato, care conduce compania de aproape doi ani, a declarat recent că politica de adaptare a ofertei în funcție de specificul regiunilor este principala strategie câștigătoare a mărcilor Toyota și Lexus. El a spus că o mașină care nu este dorită de piață nu va putea fi niciodată un succes, oricât de mari ar fi eforturile de marketing.
Acest principiu a fost aplicat și în strategia de electrificare, atunci când Toyota a întârziat investițiile în mașini complet electrice, dar și ulterior, când a fost demarată o campanie de dezvoltare a unei game complete de astfel de vehicule.















