După mai multe scăderi înregistrate în acest an, Dacia reușește în sfârșit o lună foarte bună pe cea mai mare piață a mărcii, Franța, având o creștere de peste 10% pe o piață care frânează puternic de mai multă vreme, relevă datele analizate de Profit.ro.
Dacia a reușit o performanță notabilă în luna mai, în Franța, având un volum vândut de 12.000 de autoturisme, ceea ce reprezintă o creștere cu 12,4%, pe o piață care a scăzut cu 12,3%.
Dacia și-a majorat cota de piață la 9,6%, fiind a treia cea mai puternică marcă din Franța, după Renault și Peugeot, cu peste două puncte procentuale peste Citroen. Practic, Dacia a reușit să vândă doar autoturisme la un nivel egal cu vânzările Citroen de autoturisme și LCV-uri laolaltă.

Din păcate, marca Renault a fost influențată de tendința de scădere a pieței și a înregistrat un declin de 15,2%, cu 22.255 autoturisme înmatriculate, trăgând în jos vânzările totale ale grupului (34.500 unități, scădere -7%).
Succesul Dacia de luna trecută a fost susținut în special de noul Duster, care urcă în continuare în clasamentul vânzărilor. Cu un total de 18.557 unități vândute de la începutul anului, Duster a ajuns acum al doilea cel mai vândut SUV din Franța, după Peugeot 2008, și al cincilea cel mai vândut automobil din această țară.
În același timp, Sandero rămâne pe locul 3, cu 28.440 de vehicule vândute în primele cinci luni ale anului, fiind depășit doar de Renault Clio și Peugeot 208.

Celelalte modele Dacia își mențin locurile modeste în piață: Jogger, 6.676 unități, se află undeva dincolo de locul 20, umăr la umăr cu Ford Puma, Bigster începe să crească, deși se află doar în primele luni de existență (locul 52, 3450 unități, dintre care o bună parte sunt mașinile dealerilor), iar Spring se află după locul 50, cu 3000 de unități vândute în acest an.
În total, Dacia a vândut de la începutul anului 2025, pe piața franceză de automobile, 60.142 de autoturisme și rămâne cu o ușoară scădere (-4,3%), din cauza declinului din primele luni ale anului.
Cota de piață din intervalul ianuarie – mai este de 8,9%, cu 2,4 puncte peste cea a principalului rival, Citroen, care a vândut cu circa 10.000 de autoturisme mai puțin decât Dacia în acest an. Renault are în continuare un plus de 3,4 procente, cu 120.146 autoturisme, astfel că grupul Renault se află la egalitate (27,2% față de 27,9%) cu Stellantis, care vinde însă pe piață nu mai puțin de nouă mărci.