Volvo Cars a dat startul producției sedanului complet electric ES90, care va fi vândut pe piețele din Europa. Momentul este departe de a fi unul potrivit, pentru că vânzările de mașini cu propulsie electrică au scăzut cu aproape 30% în august și cu un sfert pe primele opt luni ale anului.
Volvo marchează „o piatră de hotar semnificativă” pe drumul pe care compania și l-a fixat, acela de a deveni o companie exclusiv electrică. ES90 este, practic, înlocuitorul lui S90, care încă se mai vinde pe unele piețe și care a ajuns deja la vârsta la care ar trebui scos din producție.
Volvo ES90 este primul model al mărcii care folosește o platformă electrică pe 800 de volți, care aduce o serie de beneficii privind viteza de încărcare și performanțele dinamice. De asemenea, ES90 folosește cele mai avansate tehnologii de asistență, care oferă pasagerilor un nivel extrem de ridicat de siguranță.

„ES90 complet electric marchează o piatră de hotar majoră, Volvo Cars pășește într-o nouă eră de siguranță, sustenabilitate și tehnologie centrată pe om”, spune Francesca Gamboni, director de operațiuni industriale la Volvo Cars. „Odată cu începerea producției, ne reafirmăm angajamentul față de un viitor complet electrificat și ne dovedim capacitatea de a inova și de a satisface cerințele clienților.”
Volvo Cars a deschis comenzile pentru noul ES90 pe mai multe piețe europene, iar livrările către clienți vor începe la sfârșitul acestui an. Mașina este produsă în uzina Geely din Chengdu, China, de unde este exportat pe toate piețele lumii.
Noul Volvo ES90, care are o caroserie ce combină trăsăturile unui sedan cu cele ale unui crossover, are aproape 5 metri, un ampatament de 3,1 metri și o înălțime de 1,54 metri.
Interiorul este marcat de lumina ambientală în șase teme diferite, acoperișul panoramic și finisajele de lux. Sistemul de climatizare cu patru zone, cu purificator de aer, și sistemul de infotainment de origine Google, bazat pe un procesor Snapdragon, cu un display central de 14,5 inci, poziționat vertical, precum și sistemul de sunet Bowers & Wilkins cu 25 de boxe, sunt doar câteva dintre dotările premium ale acestui model.

Sistemul de propulsie are în centru o baterie de 88 kWh, pentru versiunea mai accesibilă, și de 102 kWh pentru versiunea de top, iar autonomia ajunge la 700 de km, pe versiunea superioară. Versiunea de intrare în gamă are un motor de 329 CP, care reușește să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 6,7 secunde, în timp ce versiunile următoare, care sunt echipate cu două motoare și au tracțiune integrală, au o putere de 442 CP și, respectiv, 680 CP, ultimul având o accelerație de numai 3,9 secunde.
Prețul anunțat pentru Europa începe de la 75.900 euro și ajunge la 88.000 euro, pentru echiparea Ultra.
Din păcate pentru Volvo, lansarea lui ES90 vine într-o perioadă cu rezultate slabe pentru companie, care se confruntă cu scăderi repetate ale vânzărilor, din cauza schimbărilor de preferințe ale clienților din China și Europa.
În august, Volvo a vândut 27.300 de vehicule, cu -2% mai puține decât în urmă cu un an, dar segmentul complet electric s-a contractat puternic, cu doar 9.600 de unități vândute, adică -28% mai puține decât în 2024. De la începutul anului, segmentul de mașini electrice a avut un declin de -24%, cu 90.300 vehicule vândute, cu aproximativ 28.000 de vehicule mai puțin față de perioada similară din 2024.