Volvo și-a comandat două mașini gigant pentru piese complexe de caroserie, similare cu Tesla

Volvo și-a comandat două mașini gigant pentru piese complexe de caroserie, similare cu Tesla
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 13 nov 2023

Compania Idra, care produce gigapresele de turnătorie ale Tesla, a primit o comandă de la Volvo pentru două mașini gigant cu care va realiza piese complexe de caroserie pentru a reduce costurile de producție.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Două mașini uriașe de turnătorie de 9.000 de tone au fost comandate de Volvo Car de la Idra, singurul producător global de astfel de mașini complexe. Acestea sunt capabile să producă la o singură turnare o componentă complexă de caroserie care include zeci de părți care anterior erau turnate separat, cu costuri mult mai mari. Primul constructor auto care a avut curajul să folosească acest tip de prese gigant este Tesla, însă inventatorul lor este Riccardo Ferrario, CEO-ul și fondatorul companiei.

ULTIMA ORĂ Schimbări majore la regimul trotinetelor electrice: Asigurare obligatorie, test de circulație pentru a închiria sau conduce, majorare a vârstei CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Schimbări majore la regimul trotinetelor electrice: Asigurare obligatorie, test de circulație pentru a închiria sau conduce, majorare a vârstei

Anterior, Idra anunțase că a semnat contracte cu Ford și Hyundai, dar pentru moment doar pentru testarea acestor echipamente, în vederea achiziției. Acum, Volvo semnează comenzi ferme pentru cele două mașini, care vor fi instalate la uzina mărcii din Slovacia, la Kosice. „Aceste utilaje de ultimă generație sunt pregătite să revoluționeze industria de producție de automobile și să poziționeze noua fabrică a mărcii din Kosice ca un hub strategic pentru GigaCasting”, spun cei de la Idra. Uzina se află în stadiul de construcție și are ca termen de finalizare 2026, moment în care ar trebui să poată produce 250.000 de mașini electrice anual. Volvo a investit în uzină circa 1,5 miliarde euro.

Activitatea presei gigantice înlocuiește munca și timpul alocat a zeci de roboți și mașinării, plus alți zeci de angajați dintr-o fabrică de automobile. În cazul unui automobil electric, simplificarea este și mai importantă, deoarece întreaga caroserie este combinată cu pachetul de baterii, într-un timp foarte scurt.

Nissan a devenit acționar cu drepturi depline al Renault. A intrat în vigoare acordul prin care francezii renunță la o parte din acțiuni CITEȘTE ȘI Nissan a devenit acționar cu drepturi depline al Renault. A intrat în vigoare acordul prin care francezii renunță la o parte din acțiuni

Giga-presele de aluminiu folosesc peste 100 kg de metal topit care este turnat în forma uriașă în doar două minute, adică 30 de piese de caroserie pe oră sau 500 într-un schimb de opt ore. Piesele turnate pot avea până la 4 metri lungime.

„Giga Presa este un lucru care sperăm să schimbe lumea automobilelor și va schimba categoric lumea mașinilor de turnare pentru totdeauna”, spune Riccardo Ferrario, cel care a avut curajul să producă în premieră o astfel de mașinărie destinată automobilelor.

Tesla a comandat și primit până acum 14 Giga Prese pentru producția de automobile, de la italienii de la Idra.

viewscnt
Afla mai multe despre
gigapresa
idra
volvo
uzina auto slovacia
tesla