VW Group: creștere importantă a vânzărilor de mașini electrice și a profitului operațional, în primul trimestru. Războiul din Ucraina, care a acoperit doar luna martie, va genera efecte negative până la finalul anului, dar greu de anticipat

VW Group: creștere importantă a vânzărilor de mașini electrice și a profitului operațional, în primul trimestru. Războiul din Ucraina, care a acoperit doar luna martie, va genera efecte negative până la finalul anului, dar greu de anticipat
scris 15 apr 2022

Volkswagen Group a anunțat rezultatele financiare provizorii la finalul primului trimestru din 2022, cu o creștere substanțială a marjei de profit operațional. Războiul din Ucraina, care a acoperit doar luna martie, va genera efecte negative până la finalul anului, dar greu de anticipat.

Grupul Volkswagen a raportat 8,5 miliarde de euro profit operațional pe primele trei luni ale anului, cu o marjă excelentă, 13,5%, în creștere cu aproape 6 puncte procentuale față de perioada similară din 2021. Profitabilitatea crescută rămâne unul dintre efectele crizei de semiconductori, care a permis constructorilor să vândă versiuni scumpe, care au valoare adăugată mare, și totodată cu discounturi foarte mici sau deloc. Compania spune că rezultatul va fi afectat de „instrumentele de hedging” cu 3,5 miliarde euro. În același timp, compania nu poate anticipa deocamdată efectele războiului din Ucraina.

„Efectele evoluției războiului din Ucraina nu pot fi anticipate cu suficientă certitudine. Există încă un risc în urma căruia evoluțiile războiului din Ucraina vor avea un impact negativ asupra afacerilor VW Group”, se arată în anunțul VW. Este luată în calcul și o continuare a crizei de semiconductori.

Volkswagen lansează vânzările online de automobile CITEȘTE ȘI Volkswagen lansează vânzările online de automobile

Grupul VW a anunțat că a vândut în primele trei luni ale anului 99.100 de automobile electrice, cu 65% mai multe decât în anul anterior, cel mai mare volum fiind în Europa, 58.400, iar cea mai mare creștere, în China, 360%, cu 28.800 unități livrate.

Rezultatele pe mărci arată că VW acoperă cea mai mare parte a vânzărilor de electrice, cu 53.400 unități, grupul de mărci de volum totalizând 65.100 unități, cu 80,5% mai multe față de anul trecut. Audi a înregistrat cel mai mare volum, 24.200 unități, cu 66,2%, iar Porsche, cu 9.500 unități livrate, o creștere de numai 4,4%.

Rezultatele financiare complete pentru primul trimestru vor fi publicate pe 4 mai.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw rezultate
profit vw
vanzari vw electrice