ANRE a intrat în control la principalii furnizori de energie electrică și gaze naturale. Recomandări pentru clienții afectați de valoarea facturii

ANRE a intrat în control la principalii furnizori de energie electrică și gaze naturale. Recomandări pentru clienții afectați de valoarea facturii
Profit.ro
Profit.ro
scris 12 ian 2022

Consumatorii finali care au neclarități cu privire la valoarea facturii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorului, care este obligat să ofere explicații clare, apoi, dacă nu sunt mulțumiți de răspuns, să depună plângeri la Autoritatea Națională de Reglementare în Energie (ANRE), la alte instituții și chiar în justiție, se arată într-un comunicat al ANRE.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

"Clienții finali care au neclarități privind facturarea energiei electrice și a gazelor naturale trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura în discuție pentru clarificări, acesta având obligația transmiterii unei explicații clare și ușor de înțeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real. În măsura în care apreciază că prin răspunsul formulat nu au fost aduse clarificările necesare, clientul final are posibilitatea să se adreseze ANRE sau altor instituții care au atribuții în acest sens, chiar și instanței de judecată", spun reprezentanții ANRE.

CONFIRMARE Transgaz cumpără un TWh de gaze de la MET. Un nou record istoric CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Transgaz cumpără un TWh de gaze de la MET. Un nou record istoric

ANRE recomandă clienților să încheie o convenție de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale; să solicite citirea lunară a contorului; să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis; să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul și să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat și ulterior regularizarea acestuia; să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis; să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condițiilor contractuale, în special modificarea prețurilor/tarifelor, scrie Agerpres.

Dacă aceste modificări nu respectă condițiile prevăzute în contract (preț fix pe o anumită perioadă de timp), clientul final are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituții care au atribuții în acest sens, chiar și instanța de judecată.

"Precizăm că, în cazul clientului casnic, dacă în urma regularizării suma plătită de acesta în plus este mai mare de 100 lei, atunci furnizorul este obligat să restituie suma plătită de către client în termen de 5 zile de la data emiterii facturii de regularizare. Sumele sub această valoare vor fi compensate în contul facturilor următoare", se mai arată în comunicatul reglementatorului din energie.

Consumatorii pot apela call-centerul ANRE la numărul 0374554265 (telefon cu tarif normal în rețeaua Orange, apelabil din toate rețelele) și la numărul 0219782 (telefon cu tarif normal în rețeaua Telekom, apelabil din toate rețelele).

De asemenea, consumatorii pot depune petiții pentru aspecte care țin de încălcarea cadrului de reglementare și a legislației primare incidente, prin intermediul rubricii Petiții pe pagina web a ANRE.

ANRE a continuat acțiunile de control la principalii furnizori de energie electrică și gaze naturale pentru a verifica următoarele aspecte: respectarea obligației privind emiterea de facturi care să cuprindă informații corecte, transparente, clare și complete referitoare la plafonarea prețului final al energiei electrice și al gazelor naturale precum și consumul facturat aferent perioadei de acordare a compensației; respectarea obligației de transmitere, în termenul legal, a răspunsului la reclamațiile consumatorilor referitoare la facturi și plata compensațiilor aferente în cazul depășirii termenului; respectarea obligației de emitere a facturii cu decontul final de lichidare în cazul schimbării furnizorului și transmiterea acesteia clientului final în termenul legal;

Furnizorii de energie electrică verificați sunt Electrica Furnizare, E.ON Energie România, Hidroelectrica, Enel Energie, Enel Energie Muntenia, CEZ Vânzare, Tinmar Energy.

Furnizorii de gaze naturale verificați sunt Engie România, E.ON Energie România, Enel Energie, Enel Energie Muntenia, Premier Energy, Energia Gas & Power, Gaz Vest.

viewscnt
Afla mai multe despre
energie
facturi
anre