ING Bank, profit net în scădere cu 17% la jumătatea anului. Plățile cu cardul au depășit, în premieră, retragerile de numerar

ING Bank, profit net în scădere cu 17% la jumătatea anului. Plățile cu cardul au depășit, în premieră, retragerile de numerar
scris 17 aug 2020

ING Bank România raportează un profit net în scădere cu 17%, la 320 de milioane de lei, la jumătatea anului în comparație cu aceeași perioadă din 2019, pe fondul creșterii costului cu riscul ca urmare a impactului pandemiei COVID 19. Banca olandeză anunță, în premieră, că volumul plăților cu cardul l-a depășit pe cel al retragerilor de numerar.

Pandemia Covid-19 transformă comerțul. Achizițiile online vor cunoaște o creștere fără precedent CITEȘTE ȘI Pandemia Covid-19 transformă comerțul. Achizițiile online vor cunoaște o creștere fără precedent

Veniturile băncii au crescut cu 4%, la 1,05 de miliarde de lei, în timp ce costurile operaționale au avansat cu 6%, la 479 de milioane de lei, mai ales pe fondul creșterii salariilor. Costurile cu provizioanele aproape s-au dublat la 200 de milioane de lei, în anticiparea efectelor economice negative ale crizei sanitare, având în vedere contextul nefavorabil din anumite sectoare economice și creșterea ratei șomajului. Rata creditelor neperformante a rămas la un nivel scăzut, de 4%.

“În aceste vremuri fără precedent, am lucrat intens alături de colegii noștri din țară și am colaborat cu instituțiile statului și cu clienții noștri pentru a depăși împreună această perioadă”, a declarat Mihaela Bîtu, directorul executiv al sucursalei ING Bank în România.

Portofoliul de credite a crescut cu 2% la valoarea totală de 27,9 de miliarde de lei, o încetinire vizibilă a ritmului față de anii precedenți. Creditarea pentru persoane fizice a crescut mai rapid decât în cazul companiilor, ajungând la o pondere de 61% din întregul portofoliu.

Banca Transilvania a pierdut procesul cu Fiscul pe impozitul pentru achiziția Volksbank CITEȘTE ȘI Banca Transilvania a pierdut procesul cu Fiscul pe impozitul pentru achiziția Volksbank

Banca a primit 6.300 de cereri de finanțare în cadrul programului IMM Invest, din care peste 2.500 de aplicații pentru credite în diferite etape de aprobare. Suma totală aprobată până la finalul lunii iunie a ajuns la aproximativ 400 de milioane de lei.

Portofoliul de depozite a ajuns la o valoare totală de 41 de miliarde de lei, înregistrând o majorare de 24%. Peste 36% dintre clienții ING persoane fizice au un cont de economii.

ING Bank România a primit 32.000 de cereri de amânare a ratelor. 95% din cererile de amânare a plății ratelor au fost aprobate atât pentru clienți persoane fizice (29.100 de solicitări aprobate pentru persoane fizice), cât și pentru companii (1.400 de solicitări aprobate pentru IMM-uri).

Pentru prima dată în România, volumul plăților cu cardul l-a depășit pe cel al retragerilor de numerar de la bancomate, evoluție care este pusă pe seama accelerării adopției plăților digitale în contextul pandemiei.

Începând cu luna martie, 50.000 de clienți și-au activat contul de ING Home’Bank, în urma campaniei de comunicare #Stay@HomeBank, care a reamintit clienților cum pot înlocui un drum la bancă cu o operațiune în aplicație. În prima jumătate a anului, cei un milion de clienți activi Home’Bank s-au autentificat de peste 100 de milioane de ori în platformă.

Aproximativ 44% din totalul creditelor de nevoi personale au fost accesate în aplicație, iar peste 50% din investițiile în fonduri mutuale au fost realizate online.

Numărul clienților IMM care au început să folosească ING Business (platforma de internet banking omni-channel dedicată companiilor mici și medii) a crescut cu 47% comparativ cu iunie 2019, în timp ce numărul tranzacțiilor s-a majorat cu 67% față de aceeași perioadă a anului trecut. 11% din totalul tranzacțiilor din platformă sunt realizate de pe mobil.

viewscnt
Afla mai multe despre
ing bank
rezultate ing bank
profit ing bank