ING România, profit în scădere în primul semestru, dar crește portofoliul de credite cu un sfert

ING România, profit în scădere în primul semestru, dar crește portofoliul de credite cu un sfert
Mihai Baniţă
Mihai Baniţă
scris 5 aug 2015

ING Bank România a înregistrat în primul semestrul al anului, față de primele șase luni ale anului trecut, o creștere cu 24% a portofoliului de credite, care ajunge la 12,6 miliarde de lei. Sucursala băncii olandeze își crește astfel cota de piață pe creditare cu peste un punct procentual. Veniturile băncii sunt în creștere, însă profitul este în scădere cu 6%, la 155 de milioane de lei.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Principalul motor al creșterii portofoliului de credite de la 10,2 miliarde de lei la 12,6 miliarde de lei vine din zona commercial banking, adică din zona clienților mari și a companiilor financiare, potrivit unui comunicat de presă al băncii. În primul trimestru, ING înregistra o creștere a portofoliului de credite de 12%, față de trimestrul I din 2014, de la 10,2 miliarde la 11,4 miliarde de lei.

Cota de piață în creditare a crescut la 5,4% comparativ cu 4,2% în primul semestru din 2014, pe fondul unei creșteri accelerate a creditării în lei, cu 90% mai mare față de acceași perioadă a anului trecut, susține banca. Ponderea creditelor în lei în total portofoliu a crescut la 54% față de 45% în prima parte a anului trecut.

Banca a înregistrat și o creștere de 22% a depozitelor atrase, la aproape 16 miliarde de lei.

„ING Bank România a avut o creștere sustenabilă în această jumătate de an, atât în ceea ce privește volumul de activitate cât și în privința portofoliului de clienți”, susține Michal Szczurek, CEO ING Bank România.

Veniturile au crescut cu 12%, la 487 milioane de lei, însă costurile au crescut și ele cu 11%. ING explică creșterea costurilor prin investițiile derulate în dezvoltarea soluțiilor tehnologice și în eficientizarea operațională a platformelor IT.

Raportul costuri/venituri s-a menținut constant. Banca cheltuie 57 de lei pentru a obține un venit de 100 de lei.

“Această stabilitate se datorează politicii de monitorizare atentă a costurilor operaționale în condițiile de creștere a volumului de activitate  și creșterii veniturilor nete, în pofida diminuării continue a ratelor de dobândă de referință”, explică banca în comunicat.

Dobânzile la creditele în lei sunt în scădere față de anul trecut, pe fondul diminuării dobânzii de politică monetară a BNR. De asemenea, creditul în lei este în creștere la nivelul sistemului bancar și din pricina numeroaselor restricții impuse de Banca centrală pentru acordarea creditelor în valută – soldul acestora s-a diminuat cu aproape 10% în prima jumătate a anului.

Banca anunță că relansarea serviciului ING Card Complet a adus 94.000 de clienți noi persoane fizice, cu 20% mai mult față de numărul clienților noi în semestrul I din 2014.

Și ING Group a anunțat astăzi rezultatele financiare obținute în trimestrul 2 al anului 2015, raportând un profit net  de 1,3 milliarde de euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
ing bank romania
rezulate ing bank
profit ing bank