Băncile iau măsuri de protejare a clienților de un val de escrocherii legate de coronavirus

Băncile iau măsuri de protejare a clienților de un val de escrocherii legate de coronavirus
Profit.ro
Profit.ro
scris 25 mar 2020

Băncile din Marea Britanie, Statele Unite, dar și din alte țări, precum Italia, intensifică măsurile de prevenire a fraudelor, pentru a proteja clienții împotriva escrocilor dornici să exploateze pandemia coronavirusului cu o serie întreagă de trucuri noi, inclusiv vânzări false de produse medicale și programe guvernamentale de sprijin, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În timp ce britanicii sunt consemnați la domiciliu, unele bănci au spus că clienții au fost deja atrași de escroci care se prezentau ca reprezentanți ai unor bănci, ai guvernului sau furnizori de servicii de sănătate, pentru a convinge victimele să le predea parolele sau alte date sensibile, scrie News.ro.

ULTIMA ORĂ Ministrul Finanțelor: Pregătim păsuirea celor cu rate la bănci pe o perioadă apropiată de 6 luni CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Ministrul Finanțelor: Pregătim păsuirea celor cu rate la bănci pe o perioadă apropiată de 6 luni

Frauda este, de asemenea, în creștere în Statele Unite, unde autoritățile de reglementare au avertizat cu privire la escrocherii legate de investiții și furturi de date.

În Marea Britanie, băncile Barclays, HSBC, Lloyds Banking Group și Royal Bank of Scotland au lansat campanii pe rețelele de socializare pentru a demasca aceste fraude. Metro Bank a anunțat că echipa sa de anti-fraudă funcționează permanent pentru a ajuta clienții afectați.

Băncile au spus că escrocii foloseau o serie de metode pentru a prăda oamenii. E-mailurile pentru „phishing”, transferurile bancare autorizate și schemele care implică cumpărarea sau falsa vânzare de bunuri sau servicii sunt în creștere, alături de fraude mai complexe „de deturnare a plăților”, concepute pentru a determina companiile să facă plăți mari în numerar.

Un astfel de exemplu este cel în care unor proprietari de afaceri li s-a cerut să plătească 25.000 de lire sterline (29.370 USD) către o inițiativă falsă de sprijin guvernamental numită „Schema centrală a angajatorilor”, creată pentru a acoperi salariile bolnavilor în timpul epidemiei.
O sursă bancară din Marea Britanie a declarat că o altă victimă a efectuat o plată semnificativă către o „obligațiune COVOID”, legată în mod fraudulos de guvernul britanic.

Băncile au declarat că astfel de erori de tipărire au fost adesea comise în mod deliberat de către escroci pentru a da autenticitate cererii, în special dacă expeditorul s-a prezentat ca fiind director executiv sau un coleg care cere destinatarului să ia măsuri rapide.

Sursa bancară din Marea Britanie a declarat că un alt client a fost convins prin e-mail să trimită o plată transfrontalieră într-un cont fals, după ce fraudatorii au spus că contul legitim a fost „înghețat de guvernul grec”.

„Acest virus nu va opri infractorii și fraudatorii, dimpotrivă, îi va încuraja. În prezent sunt  mai îngrijorat ca oricând în această privință”, a declarat pentru Reuters Richard Meddings, președintele băncii de retail TSB.

„Oamenii vor fi acasă, vor primi apeluri telefonice și texte de la persoane care pretind că sunt băncile lor, în care vor fi întrebați despre evenimentele anulate și planurile de călătorie și vor oferi rambursări, a mai avertizat acesta.

În Statele Unite, Corporația Federală de Asigurare a Depozitelor din SUA, autoritatea de reglementare care asigură depozitele clienților, a declarat săptămâna trecută că escrocii exploatează anxietatea și confuzia oamenilor pentru a fura date cu caracter personal, cum ar fi ziua de naștere și numerele de securitate socială, prin intermediul textelor și al social media.

Multe bănci din SUA au întrerupt activitățile sau încurajează clienții să utilizeze servicii bancare online pentru a atenua răspândirea coronavirusului. Acest lucru a creat oportunități pentru escroci, care au cerut deponenților să le predea datele personale, spunând că creditorul lor actual este pe cale să se prăbușească.

În Italia, conducerea UniCredit a trimis angajaților o notă în care a avertizat în privința existenței unei campanii împotriva securității informatice a băncii și le-a cerut să fie mai vigilenți la primirea de emailuri, SMS-uri și mesajelor pe WhatsApp legate de coronavirus.

viewscnt
Afla mai multe despre
coronavirus
banci