BCR a înregistrat un profit net de 690,8 milioane de lei în primul semestru, în creștere fată de anul precedent

BCR a înregistrat un profit net de 690,8 milioane de lei în primul semestru, în creștere fată de anul precedent

Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română

scris 30 iul 2021

BCR a înregistrat un profit net de 690,8 milioane de lei (140,9 milioane de euro) în S1 2021, în creștere cu 38,5% față de 498,9 milioane de lei (103,6 milioane de euro) în S1 2020, atât datorită performantei operaționale îmbunătățite în principal pe fondul unui volum de business mai mare, cât și a alocării de costuri cu riscul mai reduse.

Rezultatul operațional s-a îmbunătățit cu 12,7% până la 1.012,5 milioane de lei (206,6 milioane de euro) în S1 2021, de la 898,2 milioane de lei (186,5 milioane de euro) în S1 2020, pe fondul unor venituri operaționale mai mari și al unor cheltuieli operaționale mai reduse.

Doar studenții vaccinați, trecuți prin boală sau cu teste negative de COVID pot merge fizic la cursuri la Universitatea Babeș- Bolyai din Cluj-Napoca CITEȘTE ȘI Doar studenții vaccinați, trecuți prin boală sau cu teste negative de COVID pot merge fizic la cursuri la Universitatea Babeș- Bolyai din Cluj-Napoca

Venitul net din dobânzi a crescut ușor cu 0,7% până la 1.196,0 milioane de lei (244,0 milioane de euro) în S1 2021, de la 1.187,8 milioane de lei (246,6 milioane de euro) în S1 2020, determinat de volume mai mari de credite și depozite atât pe segmentul de clienți retail, cât și pe cel de corporate, parțial compensat de impactul din dobânzi mai scăzute pe piața monetară.

Venitul net din comisioane a crescut puternic cu 21,4% până la 383,8 milioane de lei (78,3 milioane de euro) în S1 2021, de la 316,2 milioane de lei (65,6 milioane de euro) în S1 2020, determinat de un volum mai mare de tranzacții comparativ cu activitatea de business mai redusă și de măsurile implementate în vederea sprijinirii clienților în contextul pandemiei.

Rezultatul net din tranzacționare a crescut cu 21,8% până la 174,1 milioane de lei (35,5 milioane de euro) în S1 2021, de la 142,9 milioane de lei (29,7 milioane de euro) în S1 2020, în principal datorită unei activități de tranzacționare mai crescute.

Venitul operațional a crescut cu 6,5% până la 1.814,3 milioane de lei (370,2 milioane de euro) în S1 2021, de la 1.703,5 milioane de lei (353,6 milioane de euro) în S1 2020, determinat de un volum de business mai mare.

CNAIR a lansat aplicația pentru parcările și spațiile de servicii aferente drumurilor naționale și autostrăzilor CITEȘTE ȘI CNAIR a lansat aplicația pentru parcările și spațiile de servicii aferente drumurilor naționale și autostrăzilor

Cheltuielile administrative generale au înregistrat valoarea de 801,8 milioane de lei (163,6 milioane de euro) în S1 2021, în scădere cu 0,4% în comparație cu 805,3 milioane de lei (167,2 milioane de euro) în S1 2020, mai ales ca urmare a impactului pozitiv din deconsolidarea subsidiarei CIT One, cât și datorită contribuției anuale ușor mai mici la fondul de garantare a depozitelor în 2021.

Astfel, raportul cost-venituri s-a îmbunătățit la 44,2% în S1 2021, față de 47,3% în S1 2020.

Rata creditelor neperformante s-a situat la 4,3% în iunie 2021, ușor mai redusă față de 4,5% în decembrie 2020. Această evoluție reflectă trendul pozitiv al creditelor acordate clienților și a fost sprijinită, de asemenea, de o acumulare scăzută de noi credite neperformante. În același timp, gradul de acoperire al creditelor neperformante cu provizioane s-a situat la nivelul de 125,3% în iunie 2021.

Creditele și avansurile acordate clienților au crescut cu 4,3% până la 44.872,5 milioane de lei (9.105,6 milioane de euro) la data de 30 iunie 2021 de la 43.002,5 milioane de lei (8.833,2 milioane de euro) la data de 31 decembrie 2020, susținute de creșteri atât în creditarea retail (+3,0% față de decembrie 2020), cât și în cea corporate (+5,1% față de decembrie 2020).

Depozitele de la clienți au scăzut cu 0,3% până la 64.712,5 milioane de lei (13.131,6 milioane de euro) la data de 30 iunie 2021 de la 64.876,8 milioane de lei (13.326,4 milioane de euro) la data de 31 decembrie 2020, susținute de creșterea depozitelor retail (+1,7% față de decembrie 2020), în timp ce depozitele corporate au scăzut cu 4,9% față de 31 decembrie 2020.

Duolingo, care deține cea mai populară aplicație pentru învațarea limbilor străine, a atras 521 milioane de dolari la IPO. Evaluare de 3,66 miliarde de dolari, peste așteptări CITEȘTE ȘI Duolingo, care deține cea mai populară aplicație pentru învațarea limbilor străine, a atras 521 milioane de dolari la IPO. Evaluare de 3,66 miliarde de dolari, peste așteptări

În activitatea de creditare retail, BCR a acordat credite noi în monedă locală pentru persoane fizice și microîntreprinderi de 4,2 miliarde de lei în S1 2021. Vânzările de credite ipotecare în lei au crescut cu 11,4% an pe an, în principal datorită produsului ipotecar Casa Mea care reprezintă 70% din total. BCR continuă să susțină creditul guvernamental Noua Casă, fondurile alocate băncii reprezentând 30% din totalul garanțiilor puse la dispoziție de Guvernul României pentru acest program. Volumele nou acordate de credite de consum au crescut cu 19,6%, iar descoperitul de cont și cardurile de credit cu 16,1% an la an față de aceeași perioadă a anului trecut. Stocul de credite ipotecare acordate în moneda locală s-a majorat cu 17,7% an pe an în S1 2021, în timp ce stocul de credite de consum a crescut cu 7,2% an pe an.

În activitatea de creditare corporate, BCR (doar banca) a aprobat credite noi pentru companii în valoare de 2,6 miliarde de lei în S1 2021, din care 37% au fost credite pentru investiții. Motorul principal a fost avansul stocului de finanțări acordate sectorului IMM (inclusiv prin subsidiara BCR Leasing), care a crescut cu 12,3% an pe an, atingând valoarea de 7,1 miliarde de lei (1,4 miliarde de euro) la 30 iunie 2021, ca urmare a unei concentrări mai mari pe afacerile noi și pe dezvoltarea sectorului de leasing, precum și a participării BCR în programul IMM Invest. De asemenea, finanțarea sectorului public a crescut cu 21,5% an pe an, iar a companiilor mari cu 19,0% an pe an.

Finanțările acordate de BCR Leasing au crescut cu 45% în S1 2021, comparativ cu S1 2020, până la 800 de milioane de lei, oferind susținere antreprenorilor din toate domeniile de activitate.

“Continuăm să evoluăm la nivel de economie și societate, iar  2021 vine să ne arate că prin flexibilitate putem să ne dezvoltăm pe toate planurile – digitalizare, interacțiuni de calitate cu clienții și educație financiară. Vedem în prezent relansarea economiei și contextul favorabil, vedem proiecte noi, și ne implicăm în susținerea inițiativelor sustenabile. În această perioadă am comunicat intens cu clienții noștri legat de interesul lor în teme esențiale precum impactul climatic, inechitatea socială și educație. Împreună creăm abordări relevante pentru a capta oportunitatea de transformare pentru un viitor mai bun și echitabil. Ne așteptăm ca fondurile europene de peste 80 de miliarde de euro din Cadrul Financiar Multianual 2021-2027 și din PNRR să fie impulsul de  accelerare în  evoluția țării noastre. Suntem pregătiți să contribuim viguros în acest proces pe diverse paliere, de la educație și elemente de proces până la cofinanțări și finanțări directe. Este oportunitatea unică de a face pasul către o economie și societate performantă și durabilă, iar succesul planurilor naționale reprezintă prioritatea critică pentru echipa BCR în următorii ani”, a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.

În pandemie, banca a continuat să-și majoreze tranzacțiile digitale. Prin platforma George, s-au realizat în primul semestru 10 milioane de tranzacții, cu 55% mai mult decât în perioada similară a anului trecut. 50% din totalul cardurilor de credit, 60% din totalul produselor de tipul descoperit de cont și 20% din refinanțări sunt acordate digital prin George. 11,5 milioane de plăți prin card, telefon sau alte dispozitive în mijloacele de transport în comun s-au realizat în prima jumătate a anului, România fiind pe locul 2 în Europa, cu soluția de plată NFC (contactless) implementată de BCR în 16 orașe. Peste 40% din creditele de nevoi personale din S1 2021 au fost acordate 100% digital. 

BCR a schimbat în pandemie modul de funcționare la nivelul întregii rețele de sucursale, clienții având acces exclusiv în baza unei programări telefonice sau online. Au fost înregistrate 3,7 milioane de programări din octombrie 2020 până în prezent, cu o medie de 20.000 de programări pe zi. Echipele din front-office au început să utilizeazeze sisteme digitalizate în interacțiunile cu clienții (1.800 de consultanți ai băncii le-au folosit), pentru  soluții personalizate. 

viewscnt
Afla mai multe despre
bcr
sergiu manea
banca