CSALB: Înțelegerile dintre consumatori și bănci, de peste 12 ori mai multe în primul semestru

CSALB: Înțelegerile dintre consumatori și bănci, de peste 12 ori mai multe în primul semestru
Profit.ro
Profit.ro
scris 17 iul 2018

Numărul românilor care și-au rezolvat litigiile pe care le aveau cu instituțiile financiar-bancare, prin intermediul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB), a crescut de peste 12 ori în primele șase luni ale anului, la 188, a anunțat marți CSALB.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Totodată, dacă anul trecut ponderea cererilor venite din București-Ilfov depășea 52%, anul acesta a scăzut la 34%, ca urmare a creșterilor înregistrate în celelalte județe, ȋn special în județe precum Prahova, Iași, Brașov și Constanța, scrie News.ro.

Revolut, compania fintech devenită ”unicorn”, ajunge la 50.000 de utilizatori în România CITEȘTE ȘI Revolut, compania fintech devenită ”unicorn”, ajunge la 50.000 de utilizatori în România

”Încă de la finele anului trecut am văzut un interes tot mai mare al românilor de a-și rezolva litigiile pe care le au cu băncile și IFN-urile pe cale amiabilă, prin intermediul CSALB. Tendința de creștere s-a menținut și anul acesta, situație care ne așteptăm să continue și în a doua parte a anului, atât în București, cât și în țară. Cred că CSALB are un rol important în detensionarea relațiilor dintre consumatori și bănci sau IFN-uri, iar acest lucru se vede din evoluția numărului de dosare”, a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.

În primele șase luni ale anului, CSALB a primit 544 de cereri conforme de conciliere, de 3,5 ori mai mult față de perioada similară a anului trecut. Dintre acestea, 279 au fost constituite în dosare, de 7 ori mai mult față de 2017.

Modalitatea preferată de transmitere a cererilor conforme a fost, în primele șase luni e-mailul (82,5% dintre cereri). Restul de cereri au venit prin poșta (8,82%) sau direct la sediul CSALB (8,6%).

Cele mai multe cereri au venit din București-Ilfov, 190, urmat de Prahova, 27 cereri, și Iași cu 23 cereri.

viewscnt
Afla mai multe despre
csalb
banci
clienti