Ascendia (ASC), furnizor de soluții software pe teme educaționale, a realizat în primele 9 luni venituri din exploatare de 29,26 milioane lei, în creștere cu 384,54% față de cele de 9,06 milioane lei din exercițiul financiar precedent.
La începutul lunii septembrie, un nou contract cu o valoare de 1,52 milioane lei a fost comunicată către investitorii de pe bursă. Este baza locală, însă Ascendia vrea să iasă și în piețele externe.
„Strategia Ascendia pentru perioada 2025–2030 se concentrează așadar pe scalarea internațională și consolidarea poziției de furnizor strategic de infrastructură educațională”, spune CEO-ul Cosmin Mălureanu, a cărui familie deține pachetul majoritar. „Compania vizează extinderea operațiunilor în Europa, Orientul Mijlociu, Africa și Asia, prin parteneriate locale, distribuție în rețea și integrarea în programe naționale de digitalizare. ”
Profitul net al Ascendia s-a ridicat în primele 3 trimestre din 2024 la 15,53 milioane lei, față de pierderea de aproape 900.000 de lei din perioada similară a anului trecut. Compania deja a promovat dividende suplimentare, în contextul majorării taxării operate de Guvern.
Este contextul în care acțiunile sar la bursă cu peste 15%, până la prețul de 10,10 lei/acțiune, după ce deja cotația anterioară indica pentru companie o capitalizare bursieră de 102,45 milioane lei (20,19 milioane euro).
Acțiunile sunt listate pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare AeRO de la BVB din anul 2016, însă societatea mai are la cota pieței de capital locale și o emisiune de obligațiuni denominată în lei scandentă în anul 2027 (ASC27).















