Raiffeisen Bank a înregistrat un profit net de 397 de milioane de lei în prima jumătate a anului

Raiffeisen Bank a înregistrat un profit net de 397 de milioane de lei în prima jumătate a anului
Profit.ro
Profit.ro
scris 30 iul 2021

Raiffeisen Bank a înregistrat un profit net de 397 milioane de lei în prima jumătate a anului 2021, cu 42% mai mare față de T2 2020.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

„Suntem mulțumiți de rezultatele noastre din prima jumătate a anului 2021, an în care suntem preocupați să susținem clienții și revenirea economiei românești. Am reușit menținerea profilului de risc al băncii la niveluri sănătoase, prin moratoriile proprii și publice. Împreună cu clienții noștri, putem spune că am depășit cu bine această perioada cu totul neobișnuită. Mai mult, am înregistrat o creștere foarte bună a portofoliului de credite nete al băncii, cu 11%, comparativ cu jumătatea anului 2020. Am crescut pe toate segmentele de clienți cu un vârf de 21% creștere pentru IMM-uri, în mare măsură datorită implicării noastre puternice în programul IMM Invest. De asemenea, creditele pentru persoanele fizice și corporațiile mari și medii au avansat semnificativ, cu 10%, respectiv 8%”, a spus Steven van Groningen, președinte & CEO Raiffeisen Bank.

Dacia Sandero și Tesla Model 3, vedetele pieței auto din Europa CITEȘTE ȘI Dacia Sandero și Tesla Model 3, vedetele pieței auto din Europa

La  30 iunie 2021, activele totale au ajuns la 54,5 miliarde de lei, o creștere de 18%, an la an, iar veniturile băncii au crescut ușor cu 2%, față de aceeași perioada a anului trecut. Cheltuielile operaționale s-au menținut la același nivel din T2 2020, o scădere de 1%.  

Criză sanitară a adus un comportament mai prudent, orientat spre amânarea cheltuielilor și spre economisire, astfel încât depozitele clienților au înregistrat o creștere cu 15% la finalul T2 2021, comparativ cu nivelul din 30 iunie 2020, ajungând la 44,3 miliarde de lei.

La sfârșitul primei jumătăți a anului 2021, soldul creditelor nete acordate IMM-urilor de Raiffeisen Bank a crescut cu 21% față de T2 2020. 

În primul semestru din 2021, portofoliul creditelor nete pentru corporații mari și medii a crescut cu 8% față de T2 2020.

Raiffeisen Bank a plasat în iunie 2021 cea mai mare emisiune de obligațiuni corporative în lei a unui emitent din România și a două emisiune de obligațiuni verzi a băncii, de 1,2 miliarde lei, după cea din mai 2021, care a atras 400,5 milioane lei. “Prin cele două emisiuni de obligațiuni verzi din piață locală reconfirmăm angajamentul nostru de a mobiliza resursele financiare în scopuri sustenabile și de a integra aspectele mediu, sociale și de guvernanță (ESG) în gestionarea riscurilor, pentru a asigura o decarbonizare progresivă a portofoliului de credite. Fondurile atrase prin aceste emisiuni de obligațiuni vor fi direcționate în proiecte verzi care respectă criteriile de eligibilitate definite în Cadrul pentru Obligațiuni Verzi al băncii și cele mai bune practici internaționale”, a spus Steven van Groningen.

Creditele acordate de banca populației au crescut semnificativ la jumătatea anului 2021. Portofoliul Flexicredit s-a dublat ca valoare față de aceeași perioada a anului trecut, în timp ce creditele cu garanție ipotecară pentru persoane fizice au crescut cu 40%. Raiffeisen Bank continuă să fie unul dintre liderii pieței cardurilor de credit din România, cu un portofoliu de peste 550.000 de carduri active. 

Economia SUA a depășit nivelurile dinaintea pandemiei. Dow Jones și S&P urcă la noi maxime record CITEȘTE ȘI Economia SUA a depășit nivelurile dinaintea pandemiei. Dow Jones și S&P urcă la noi maxime record

La finalul primului semestru 2021, numărul clienților activi digitali a ajuns la 950.000 (din 2,18 milioane de clienți PF). În acest an, peste 75.000 de clienți în medie, în fiecare luna au început să folosească serviciile digitale oferite de Raiffeisen Bank. În ceea ce privește clienții corporații, peste 99% dintre ei tranzacționează cu banca exclusiv prin canale electronice. 

Plățile cu cardurile de credit în prima jumătate a anului 2021 au crescut cu 23%, față de perioada similară din 2020, iar numărul tranzacțiilor e-commerce efectuate de persoane fizice, prin intermediul cardurilor de debit Raiffeisen Bank, a crescut cu 75%, față de prima jumătate a anului trecut. Clienții Raiffeisen Bank pot face plăti cu telefonul cu RaiPay pe Android și Apple Pay pe iOS. De asemenea, este disponibilă și plata prin Garmin Pay, pe ceasurile Garmin. Plățile cu telefonul,ceasul sau orice card Raiffeisen Bank s-au dublat în primele 6 luni din 2021, față de aceeași perioada din 2020.

Raiffeisen Bank este una dintre băncile niversale aflate în top 5 în România și deservește 2,2 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. Banca are peste 4.600 de angajați, 300 de agenții în toată țară, 700 de ATM-uri, 400 de mașini multifuncționale (MFM-uri) și o rețea de peste 24.400 de POS-uri. 

viewscnt
Afla mai multe despre
raiffeisen bank
banca
profit