Le acuză că ascund intenționat studiile care dovedesc că platformele lor au un impact negativ asupra copiilor.
Acuzațiile sunt făcute în cadrul unui proces pe care mai multe inspectorate școlare americane l-au deschis împotriva Meta (care deține Facebook și Instagram), Google, Snapchat și TikTok, conform BiziDay.
Acestea se bazează pe documente interne cu cercetări efectuate pentru fiecare platformă și care dovedesc că utilizarea lor are efecte negative.
Documentele nu sunt publice, dar Reuters a reușit să acceseze o parte dintre ele, majoritatea fiind legate de activitatea Meta.
Reclamanții spun că, în ciuda rezultatelor care dovedesc efectele nocive, reprezentanții platformelor sociale au preferat să păstreze informațiile secrete și chiar să susțină că nu au capacitatea să facă evaluări pe această temă.
Reclamanții arată că aceste lucruri arată cum companiile ascund în mod intenționat utilizatorilor, părinților și profesorilor riscurile recunoscute la nivel intern ale produselor lor.
În ceea ce privește cazul Meta, în 2020, compania a pornit o cercetare denumită “Project Mercury”. În realizare sa, oamenii de știință de la Meta au colaborat cu firma de sondaje Nielsen pentru a evalua efectul “dezactivării” Facebook și Instagram.
În urma acestui demers s-a constata că “persoanele care au încetat să utilizeze Facebook timp de o săptămână s-au confruntat mai puțin cu sentimente de depresie, anxietate, singurătate și comparație socială”.
În continuare, în loc să publice aceste concluzii sau să dezvolte cercetările, Meta a anulat proiectul și a spus, intern, că rezultatele negative ale studiului erau influențate de “narațiunea mediatică existentă” care se face cu referire la companiei.
Documentele arată, însă, că factorii de decizie de la nivelul Meta cunoșteau că rezultatele cercetării sunt reale. Un cercetător care a luat parte la studiu a subliniat: “Studiul Nielsen arată într-adevăr un impact cauzal asupra comparației sociale”. De asemenea, un alt cercetător a atras atenția că păstrarea concluziilor secrete ar fi similară cu situația din industria tutunului, care “a făcut cercetări, a aflat că țigările sunt dăunătoare și apoi a păstrat această informație pentru sine”.
În ciuda acestor avertismente, reprezentanții Meta au preferat să susțină constant că nu știu care este impactul platformelor sale sociale. De exemplu, Meta a declarat Congresului SUA că nu are capacitatea de a cuantifica dacă produsele sale sunt dăunătoare pentru adolescenți.
Meta a fost contactată pentru puncte de vedere, iar purtătorul de cuvânt al companiei a spus că studiul a fost oprit deoarece metodologia sa nu era bună și că se lucrează intens pentru a îmbunătăți siguranța produselor sale. În ciuda acestor declarații, documentele interne arată că Meta a proiectat în mod intenționat funcțiile sale de siguranță pentru tineri astfel încât să fie ineficiente și utilizate rar.
De asemenea, a blocat testarea funcțiilor de siguranță despre care se temea că ar putea afecta succesul platformelor, iar acest lucru s-a dovedit extrem de dăunător și periculos pentru copii.
De asemenea, Meta a blocat eforturile interne de a împiedica pedofilii să contacteze minorii, timp de ani de zile, și chiar a exercitat presiuni asupra personalul de siguranță să susțină aceste demersuri.
Într-un alt caz, care implică TikTok, compania este acuzată că a sponsorizat Asociația Părinților și Profesorilor din SUA (PTA), iar apoi s-a lăudat intern cu capacitatea sa de a influența organizația. Conform documentelor depuse, oficialii TikTok au declarat că PTA “va face tot ce vrem noi”.
O audiere în acest caz este programată pentru 26 ianuarie la Tribunalul Districtual din California de Nord. Meta susține că acest proces nu face altceva decât să le îngreuneze eforturile de a se concentra pe securitatea copiilor.














