Google va include o opțiune în viitoarea versiune de Android, prin care utilizatorii vor putea spune dacă permit sau nu să fie urmăriți în cadrul aplicațiilor de care le folosesc.
1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
La fel ca Apple, Google le va da utilizatorilor de Android o opțiune în ceea ce privește colectarea datelor personale. Aceștia vor răspunde afirmativ sau negativ unei notificări care îi va întreba, în cazul fiecărei aplicații, dacă permit sau nu urmărirea.
CITEȘTE ȘI Grupul Tinmar și-a propus susținerea în continuare a invesțiilor în sectorul energiei regenerabile, atât prin achiziția de parcuri funcționale cât și prin dezvoltarea unor noi proiecteInformația nu a fost anunțată încă oficială de Google, ci reiese din e-mail-urile pe care compania americană a început să le trimită dezvoltatorilor și prin care aceștia sunt anunțați de schimbarea ce urmează să fie făcută.
Dacă utilizatorii spun nu urmăririi, aplicația nu va mai primi Advertising ID-ul unic al dispozitivului, pe baza căruia se realizează identificarea și urmărirea utilizatorului. Aplicațiile care nu vor respecta decizia utilizatorului și vor continua să-i urmărească, vor primi zerouri în locul datelor personale.
Ca și în cazul Apple, decizia va stârni nemulțumirea dezvoltatorilor de aplicații și advertiserilor, care își vor vedea diminuate drastic informațiile personale pe baza cărora pot targeta utilizatorii cu reclame.
CITEȘTE ȘI Prima zi din iulie vine cu noi schimbări pe piața energiei electrice. Asigură-ți un preț fix avantajos pentru anul contractual următorÎn cazul Apple, procentul de utilizatori care a permis în continuare colectarea datelor personale, după introducerea noii opțiuni, era undeva în jurul a doar 15%.
Apple și Google sunt criticate de advertiseri că se folosesc de puterea pe care o au pentru a păstra datele personale ale utilizatorilor doar pentru ele, ambele companii americane obținând venituri și din publicitate.