Aproximativ 11 milioane de numere de telefon au fost portate între rețelele de telefonie din România, în 15 ani

Aproximativ 11 milioane de numere de telefon au fost portate între rețelele de telefonie din România, în 15 ani
Profit.ro
Profit.ro
scris 24 oct 2023

Aproape 11 milioane de numere de telefon au fost transferate între rețelele de telefonie fixă și mobilă din România, în ultimii 15 ani, dintre care 1,2 milioane de numere doar în acest an, arată datele Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Din totalul numerelor de telefon portate în 2023, majoritatea (96%) vizează telefonia mobilă (respectiv 1.158.896), în timp ce 42.079 sunt numere de telefonie fixă, scrie Agerpres.

Concedieri în masă în industria IT. Metodele prin care companiile scapă de angajați CITEȘTE ȘI Concedieri în masă în industria IT. Metodele prin care companiile scapă de angajați

Potrivit sursei citate, de la începutul anului în curs și până la 15 octombrie, RCS&RDS a primit în rețea, prin portare, 702.048 de numere de telefonie mobilă, urmat de Vodafone - cu 218.054 de numere portate, Orange (135.335), Telekom Romania Mobile Communications (84.983) și Orange Romania Communications (18.380).

În ceea ce privește telefonia fixă, tot RCS&RDS este pe prima poziție, cu 20.968 de numere primite în rețea. Pe locurile următoare se află Orange - cu 11.059 de numere și Vodafone - cu 3.341 de numere.

Serviciul de portabilitate a fost lansat, în România, pe data de 21 octombrie 2008, iar de atunci au fost portate între rețelele de telefonie în total 10.927.165 de numere, dintre care 9.837.487 numere de telefonie mobilă și 1.089.678 de telefonie fixă.

Specialiștii ANCOM precizează că noul Cod european al comunicațiilor electronice a adus o serie de modificări importante în ceea ce privește serviciul de portabilitate, cu scopul de a spori beneficiile pentru utilizatori.

Astfel, furnizorii la ale căror servicii se renunță returnează, la cerere, consumatorilor care au plătit servicii în avans creditul rămas neutilizat. "Dacă s-a precizat în contract, pentru returnarea creditului rămas neutilizat se poate percepe un tarif proporțional și adecvat în raport cu costurile reale suportate de furnizor pentru realizarea acestei operațiuni", se menționează în comunicatul citat.

Foxconn, cel mai mare furnizor pentru iPhone-uri, este supus unor controale fiscale în China, la unele dintre subsidiarele sale cheie CITEȘTE ȘI Foxconn, cel mai mare furnizor pentru iPhone-uri, este supus unor controale fiscale în China, la unele dintre subsidiarele sale cheie

În ceea ce privește cererea de portare, furnizorul acceptor poate primi acest document prin mijloace de comunicare la distanță, în condițiile în care are mijloacele necesare de a realiza în acest fel verificările necesare pentru acceptarea cererii, în cazul în care persoana care solicită portarea este titularul contractului sau reprezentantul legal al acestuia și dacă numărul pentru care se solicită portarea face obiectul contractului încheiat între abonat și furnizorul donor.

"ANCOM a constatat, prin intermediul sesizărilor primite de la abonați, că, în cazul nefinalizării portării, aceștia se găseau, de multe ori, în situația indezirabilă de a rămâne cu două contracte, unul cu furnizorul donor (aferent numărului care urma să fie portat) și unul cu furnizorul acceptor (aferent numărului alocat temporar de acesta). În prezent, în cazul în care portarea nu se finalizează, furnizorul acceptor trebuie să ceară abonatului, în termen de 30 de zile de la ultima zi din intervalul de portare, acordul pentru continuarea relației contractuale prin intermediul numărului de telefon alocat provizoriu, în caz contrar contractul aferent acestui număr încetând de drept, fără niciun fel de formalități", notează arbitrul pieței locale de telecomunicații.

În același timp, furnizorul acceptor ar putea acorda, la cerere, despăgubiri abonaților în următoarele situații: dacă activarea numărului s-a realizat după expirarea termenului de o zi lucrătoare de la data convenită pentru portare sau dacă serviciul de comunicații electronice a fost întrerupt, în timpul procesului de portare, mai mult de o zi lucrătoare. În plus, furnizorul donor acordă, la cerere, despăgubiri abonaților în cazurile în care portarea s-a realizat fără acordul acestora.

Utilizatorii au la dispoziție site-ul www.portabilitate.ro, unde pot afla dacă un număr de telefon a fost portat și rețeaua în care funcționează. Totodată, site-ul oferă detalii cu privire la pașii care trebuie urmați pentru a porta un număr de telefon, răspunsuri la întrebări care apar frecvent în situația portării numerelor, dar și sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare.

viewscnt
Afla mai multe despre
portare
telefon
ancom