Un atac cibernetic a avut loc asupra Gucci, Balenciaga și Alexander McQueen, iar datele personale a milioane de clienți – inclusiv nume, adrese și sume cheltuite – au fost sustrase, în aprilie, de un grup de hackeri care apoi a solicitat companiei-mamă Kering răscumpărări în bitcoin.
Atacul a fost atribuit grupării cunoscute sub numele de Shiny Hunters, care acționează independent. Atacatorii susțin că au vizat 7,4 milioane de persoane, însă Kering – deși a confirmat incidentul – nu a oferit un număr concret al victimelor, arată BiziDay.

Compania franceză a transmis că, deși informațiile sustrase nu includ informații financiare (precum carduri sau conturi bancare), acestea cuprind nume, adrese de email, numere de telefon, adrese fizice și chiar suma totală cheltuită de fiecare client în magazinele de lux din întreaga lume. Majoritatea victimelor au cheltuit sume impresionante – peste 10 mii de dolari, dar câțiva dintre clienți au avut cheltuieli chiar între 30 de mii și 86 de mii de dolari, potrivit informațiilor obținute de BBC. Acest lucru a stârnit temeri că cei mai mari cumpărători ar putea fi vizați de alte atacuri cibernetice sau ar fi ținta principală a altor escrocherii, dacă gruparea de hackeri decide să divulge datele altor infractori.
Hackerii susțin că au luat contactat Kering în iunie și că, de atunci, au negociat o răscumpărare în Bitcoin – lucru negat însă de companie, care afirmă că nu a discutat cu atacatorii și a refuzat orice plată.

Incidentul a avut loc în aprilie, într-o perioadă marcată de atacuri cibernetice similare asupra altor branduri de lux, precum Cartier și Louis Vuitton. Potrivit Google, Shiny Hunters (cunoscuți și sub numele UNC6040) se specializează în obținerea accesului la sisteme interne prin păcălirea angajaților să ofere date de conectare la platforme precum Salesforce.