Pentru a ține pasul, Movistar (marca Telefónica), Vodafone și MasOrange își sacrifică chiar marja de profit, relevă rapoartele iberice analizate de Profit.ro.
La acest moment, Digi se apropie în Spania de 10 milioane de utilizatori.
Pentru a nu pierde și mai mult din piață, cei trei mari concurenți ai operatorului român, Movistar, MasOrange și Vodafone, încep să scadă prețul serviciilor de fibră, telefonie mobilă și TV, adoptând ceea ce începe să fie cunoscut sub numele de "măsuri anti-DIGI".

Concurenții sunt astfel dispuși să lanseze cele mai agresive oferte din istoria lor pentru a-i determina pe clienții Digi să efectueze portarea.
Movistar, MasOrange și Vodafone împotriva DIGI
Cei mai mari trei operatori din Spania au făcut un front comun pentru a reduce expansiunea de neoprit a operatorului român. Movistar, MasOrange și Vodafone au lansat promoții cu reduceri de până la 65%, chiar și expuse riscului de a-și sacrifica marjele de profit, conform Computer Hoy.
Ofertele se adresează în mod special clienților Digi. Utilizatorii vor putea face portarea la un preț mai mic dacă procesează operațiunea de la o adresă IP a Digi. Reducerile nu sunt disponibile pentru clienții altor companii.
Oferte secrete pentru a fura clienții de la DIGI
Așa-numitele oferte „private” sau „secrete” sunt rar folosite de giganții telecomunicațiilor, apărând în special în campanii de Crăciun sau pe perioada verii.

Au o valabilitate foarte scurtă, care nu depășește de obicei câteva zile sau maximum două săptămâni.
Presa spaniolă semnalează însă acum că ofertele ascunse încep să fie tot mai dese de la sosirea Digi și că operatorul român a realizat ceva istoric: giganții telecomunicațiilor au scăzut în sfârșit prețurile tarifelor lor la fibră, telefonie mobilă și TV.
Movistar a început acest val de oferte secrete la mijlocul lunii septembrie, cu o reducere de 65% pentru pachetul de fibră optică, două linii mobile și întregul fotbal LaLiga cu Movistar Plus+. Prețul pachetului a scăzut astfel la 45 de euro pe lună.
La rândul său, MásMóvil, din grupul MasOrange, tocmai a lansat una dintre cele mai agresive oferte din istoria sa. Operatorul oferă fibră, apeluri nelimitate către alte linii mobile și fixe și serviciul 5G cu 50GB apeluri partajate și nelimitate pentru 19,90 euro în primele 12 luni, după care prețul urcă doar la 34,90 euro.
Vodafone a mers un pas mai departe, oferind o reducere exclusivă de până la 60% la portarea către serviciul său de fibră și pachetul mobil.
Acțiunile Digi au explodat recent la bursă, în contextul unei informații privind o potențială listare a filialei sale din Spania.
Cotația a a atins un maxim istoric de 90,20 lei/acțiune, care conferea operatorului telecom o capitalizare bursieră de 90,20 miliarde lei (17,79 miliarde euro), mai mult decât dublă decât valoarea de piață de intrarea la tranzacționare la Bursa de Valori București în urma unei oferte publice primare derulată la prețul de 40,00 lei/acțiune în primăvara anului 2017.
Compania, care, în urma creșterii accelerate din ultimii ani, este al patrulea cel mai mare operator de pe piața spaniolă după Telefónica (Movistar), MasOrange și Vodafone, este evluată la aproximativ 2,5 miliarde de euro, inclusiv capitalurile proprii și datoriile.
Profit.ro a scris la finalul lunii august că Digi continuă să crească în Spania și prognozează o creștere cu până la la 30 de milioane de euro a profitului operațional pe această piață în a doua jumătate a anului, punând presiune suplimentară pe competitori, în special pe Vodafone, cu care concurează direct pentru locul trei în rândul operatorilor telecom.

Analiștii estimează că Digi ar putea atinge un EBITDA în Spania între 275 și 285 de milioane de euro anul viitor, ceea ce se traduce într-o evaluare de aproape nouă ori EBITDA la cele 2,5 miliarde euro.
Digi Spania este controlată 100% de Digi România, grup care operează și în Italia, Portugalia și Belgia. Zoltán Teszári este acționarul majoritar al companiei-mamă.

Între ianuarie și august, Digi a obținut un sold pozitiv de 541.000 de linii mobile datorită portabilității, obținută în principal împotriva MasOrange, care a pierdut 394.000 în aceeași perioadă, și Vodafone, care a pierdut 118.000 de linii.