Facebook lansează Avatars, o formă de autoreprezentare digitală care va putea fi folosită în mai multe produse ale companiei

Facebook lansează Avatars, o formă de autoreprezentare digitală care va putea fi folosită în mai multe produse ale companiei
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 6 iun 2019

Utilizatorii aplicațiilor Facebook își vor putea crea reprezentării digitale ale propriei persoane, pe care să le folosească în locul reacțiilor și, de ce nu, chiar în locul cuvintelor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Avatars este o evoluție nu tocmai originală la clasicele emoji-uri, în care locul fețelor generice care prezintă diverse emoții sau se potrivesc ca reacții pentru anumite situații este luat de o reprezentare digitală a utilizatorului.

Nu este originală pentru că funcția lansată cu ani în urmă sub denumirea Bitmoji se regăsește acum în numeroase produse, inclusiv în tastatura GBoard a celor de la Google, de unde reprezentările digitale pot fi introduse în orice câmp de text din orice aplicație.

Cu Avatars, utilizatorii pot crea o reprezentare digitală a propriei persoane după propriile preferințe - mai aproape de realitate sau mai aproape de un ideal. Avatarul poate fi personalizat în detaliu, de la culoare părului la hainele îmbrăcate.

YouTube nu mai lasă copiii să facă live streaming CITEȘTE ȘI YouTube nu mai lasă copiii să facă live streaming

Creația va fi apoi potrivită automat un serii largi de emoții și situații întâlnite frecvent, pentru ca folosirea avatarului într-o discuție sau postare să aibă sensul corect.

Reprezentările astfel create vor putea fi folosite pentru început în News Feed-ul Facebook și în aplicație Messenger. Este însă foarte posibil ca utilizarea acestora să fie extinsă și la alte produse ale companiei, precum grupurile de Facebook sau WhatsApp.

Facebook nu va oferi opțiunea creării avatarului pornind de la un selfie, pentru a evita problemele ce pot veni de funcții care încalcă intimitatea utilizatorilor, precum recunoașterea facială.

Cu Avatars, Facebook încearcă să fie din nou “cool” pentru tinerii care preferă alte rețele sociale și consideră Facebook un produs pentru cei în vârstă. De asemenea, pe măsură ce avatarul va deveni o alternativă inclusiv la imaginea de profil, Facebook ar putea puncta și la capitolul intimitate, unde este repetent.

Facebook nu va monetiza încă de la început Avatars, însă mai mult ca sigur că, la un moment dat, hainele reprezentărilor digitale ar putea purta branduri.

Pentru început, noua facilitate este lansată doar în Australia, urmând ca în restul lumii să devină disponibilă spre finalul anului sau la începutul anului viitor.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
avatar