Meta a anunțat abonamentele pentru utilizatorii Facebook și Instagram. Cât trebuie să plătești ca să scapi de reclame

Meta a anunțat abonamentele pentru utilizatorii Facebook și Instagram. Cât trebuie să plătești ca să scapi de reclame
Profit.ro
Profit.ro
scris 30 oct 2023

Meta Platforms a anunțat că va oferi utilizatorilor din Europa un sistem de abonamente pentru a utiliza Facebook și Instagram fără reclame, decizia fiind luată de gigantul online pentru a se conforma reglementărilor Uniunii Europene.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Planurile de abonament lunar vor costa 9,99 euro pentru utilizatorii web, în timp ce utilizatorii de iOS și Android vor trebui să scoată din buzunar 12,99 euro pe lună, scrie Hotnews.ro.

Elon Musk lansează două planuri de abonament premium pentru aplicația de socializare X. Cât costă CITEȘTE ȘI Elon Musk lansează două planuri de abonament premium pentru aplicația de socializare X. Cât costă

Reglementările UE amenință să limiteze capacitatea Meta de a personaliza reclamele pentru utilizatori fără consimțământul acestora și să afecteze principala sa sursă de venituri.

Oferirea posibilității de a alege între un plan gratuit, cu conținut publicitar, și un abonament plătit fără reclame ar putea determina utilizatorii să opteze pentru primul, ajutând Meta să se conformeze reglementărilor fără a-și afecta activitatea publicitară.

Meta a fost amendată cu 390 de milioane de euro la începutul acestui an de către comisarul irlandez pentru confidențialitatea datelor și i s-a spus că nu poate folosi așa-numitul „contract" ca bază legală pentru a trimite utilizatorilor reclame bazate pe activitatea lor online.

Meta și Google și-au construit imperiul - și, în mare măsură, structura economică a internetului - pe acest model: țintirea a miliarde de utilizatori cu publicitate personalizată bazată pe datele personale pe care companiile le colectează despre aceștia, potrivit Wall Strret Journal, care a scris de la începutul acestei luni despre abonamentele care urmează să fie introduse.

Dar Uniunea Europeană (UE) luptă de ani de zile împotriva urmăririi utilizatorilor de internet fără consimțământul acestora, mai întâi prin Regulamentul european privind protecția datelor (GDPR) din 2016, apoi prin Regulamentul privind piețele digitale (DMA), care a intrat în vigoare în această vară.

Meta are termen până la 6 martie 2024 pentru a se conforma noilor sale obligații.

Încărcarea wireless de la BMW afectează modulul NFC de la iPhone 15 CITEȘTE ȘI Încărcarea wireless de la BMW afectează modulul NFC de la iPhone 15

Compania californiană a prezentat această propunere autorităților de reglementare în luna septembrie. Bruxelles-ul nu a reacționat oficial pe această temă.

În luna iulie a anului trecut, Curtea Europeană de Justiție a decis că Meta nu are dreptul de a partaja informații personale despre utilizatorii săi între platformele sale. Utilizatorii „trebuie să aibă libertatea de a refuza în mod individual (...) să își dea consimțământul pentru anumite prelucrări de date care nu sunt necesare pentru executarea contractului, fără a fi obligați să se abțină complet de la utilizarea serviciului”, a declarat Curtea pe 4 iulie.

În consecință, acestor utilizatori trebuie „să li se ofere, dacă este cazul, contra unei taxe corespunzătoare, o opțiune alternativă echivalentă care să nu implice o astfel de prelucrare a datelor”.

viewscnt
Afla mai multe despre
meta
facebook
instagram