Dincolo de inflație, prețul mediu pentru microtranzacțiile realizate prin App Store a crescut în ultimul an cu 40%, iar Apple pare să poarte o parte din vină pentru asta.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Apptopia a urmărit evoluția prețurilor cerute de către dezvoltatorii de aplicații pentru microtranzacții și a constat că cele două platforme rivale, Google Play și App Store, au avut evoluții diferite în perioada iulie 2021 - iulie 2022.
În cazul Google Play, s-a constat scumpirea cu 9% a microtranzacțiilor, ceea poate fi pusă strict pe seama condițiilor macroeconomice actuale.
În ceea ce privește App Store, pe de altă parte, prețurile au crescut cu 40% în perioada analizată, ceea ce depășește cu mult efectele inflației și a celorlalte cauze obiective care pot duce la scumpiri.
Concluzia celor de la Apptopia este că scumpirea se datorează Apple, mai precis sistemului App Tracking Transparency, pe care l-a introdus anul trecut.
ATT nu mai permite aplicațiilor să urmărească activitatea utilizatorilor fără acceptul acestora. Asta a dus la creșterea costului pe instalare (eCPI) în procesul de achiziție a utilizatorilor noi, iar dezvoltatorii și-au ajustat prețurile în concordanță.
Categoriile de aplicații pentru iPhone care au suferit cele mai mari scumpiri sunt Navigație, Călătorii, Foto și video, respectiv Sport și cărți.