Operatorii britanici de telefonie mobilă EE și Virgin Media, amendați cu 17 milioane dolari pentru că și-au suprataxat clienții

Operatorii britanici de telefonie mobilă EE și Virgin Media, amendați cu 17 milioane dolari pentru că și-au suprataxat clienții
scris 19 nov 2018

EE, cea mai mare companie de telefonie mobilă din Marea Britanie, și rivalul Virgin Media, subsidiara locală a operatorului american de servicii prin cablu și telefonie Liberty Global, au fost sancționate cu o amendă totală de 13,3 milioane de lire sterline (17 milioane dolari) din cauză că au suprataxat sute de mii de clienți care și-au reziliat contractele înainte de termen.

Aproximativ 400.000 de abonați EE și 82.000 clienți Virgin Media au fost suprataxați când au cerut încetarea serviciilor înainte de termenul stipulat în contract, potrivit rezultatelor unei anchete derulate de autoritatea britanică de reglementare în comunicații Ofcom.

Ofcom a calculat că abonații EE au fost suprataxați cu 4,3 milioane de lire în total, iar abonații Virgin Media, cu aproximativ 2,8 milioane de lire. Totodată, Ofcom a arătat că cele două companii nu au stabilit clar tarifele pe care clienții trebuiau să le plătească la încheierea contractelor înainte de termen.

CONFIRMARE Noi reguli pentru servicii de ridesharing: Platforme ca Uber și Taxify vor trebui înregistrate fiscal în România și să raporteze autorităților cursele. Mașinile vor avea ecuson special, șoferii vor plăti o taxă anuală CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Noi reguli pentru servicii de ridesharing: Platforme ca Uber și Taxify vor trebui înregistrate fiscal în România și să raporteze autorităților cursele. Mașinile vor avea ecuson special, șoferii vor plăti o taxă anuală

“EE și Virgin Media au încălcat regulamentele Ofcom, prin suprataxarea celor care și-au reziliat contractele înainte de termen. Acei oameni au suferit pierderi, iar taxele s-au ridicat la milioane de lire. Este inacceptabil”, a spus Gaucho Rasmussen, director de investigații la Ofcom.

EE a fost amendată cu 6,3 milioane de lire, în timp ce Virgin Media a primit o sancțiune de 7 milioane de lire, plus o amendă suplimentară de 25.000 de lire din cauză că nu a furnizat toate datele cerute de Ofcom.

EE a beneficiat de o reducere de 30% a amenzii aplicate, datorită faptului că a recunoscut că a încălcat regulamentele Ofcom și a fost de acord să soluționeze cazul.

Ambele companii au cerut scuze clienților și au luat măsuri de remediere, inclusiv în scopul returnării sumelor încasate în plus.

În timp ce EE a anunțat că nu contestă decizia Ofcom, Virgin Media a catalogat amenda drept excesivă și a indicat că va face apel.

“Imediat ce am devenit conștienți de greșeală, am cerut scuze și am acționat rapid să remediem situația, prin rambursarea fondurilor, plus dobânzi, către toți cei afectați”, potrivit directorului general al Virgin Media, Tom Mockridge, citat de Reuters.

Ancheta Ofcom a relevat că, timp ce aproape un an, Virgin Media a încasat taxe mai mari pentru rezilierea anticipată a contractelor comparativ cu sumele agreate cu clienții la data semnării acestora.

Luna trecută, Ofcom a lansat o investigații separată, pentru a determina dacă EE și Vodafone au furnizat informații exacte cu privire la acoperirea rețelelor de telefonie mobilă 3G și 4G.

viewscnt
Afla mai multe despre
ee
virgin media
ofcom
amenda
suprataxe
abonati
reziliere contract