Ordonanța de urgență privind sistemul "RO-ALERT" de avertizare a populației în situații de urgență, adoptată de Parlament

Ordonanța de urgență privind sistemul "RO-ALERT" de avertizare a populației în situații de urgență, adoptată de Parlament
scris 28 feb 2018

Camera Deputaților, în calitate de for decizional, a adoptat miercuri, în unanimitate, proiectul pentru aprobarea Ordonanței de urgență privind implementarea Sistemului de avertizare a populației în situații de urgență „RO-ALERT”. Înainte de votul final, Liviu Dragnea a felicitat Guvernul Tudose pentru emiterea ordonanței de urgență.

Sistemul ”RO-ALERT” va fi implementat pe teritoriul României în scopul prevenirii pierderii de vieți omenești ca urmare a fenomenelor meteorologice și hidrologice periculoase. Astfel, vor fi transmise populației mesaje de avertizare în timp real, prin intermediul tehnologiilor moderne din domeniul comunicațiilor și tehnlogiei informațiilor. Sisteme similare și-au dovedit eficiența în SUA, Olanda, Lituania, Franța, Germania și Belgia, scrie News.ro.

De asemenea, "RO-ALERT" are avantaje precum transmiterea unor mesaje de avertizare adaptate evenimentului iminent prin intermediul rețelelor operatorilor de telefonie mobilă, transmiterea rapidă a mesajelor către toți utilizatorii aflați în arealul amenințat chiar în condiții de congestie a rețelelor operatorilor de telefonie mobilă, afișarea instantanee a mesajelor pe ecranul terminalului mobil fără a fi necesară vreo intervenție a utilizatorului, repetarea ciclică a mesajelor de alertare la intervale de timp configurabile, receptarea mesajelor de avertizare și de către terminalele aflate în roaming, acuratețea mesajelor de avertizare, formulate doar pe baza informațiilor furnizate de surse autorizate.

FOTO Asus lansează noua serie de smartphone-uri ZenFone 5 CITEȘTE ȘI FOTO Asus lansează noua serie de smartphone-uri ZenFone 5

Sistemul va fi pus în aplicare de către Ministerul Afacerilor Interne prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, cu suportul tehnic al Serviciului de Telecomunicații Speciale și va fi operat de către structurile operaționale cu funcționare 24/24 ale IGSU și structurilor subordonate acestuia. Ca sistem de backup, Departamentul pentru Situații de Urgență va dispune de un terminal cu aceleași funcționalități.

Secretarul de stat șef al departamentului pentru Situații de urgență al MAI este desemnat responsabil pentru coordonarea tuturor activităților care privesc finanțarea, derularea procedurii de achiziție, livrarea și punerea în funcțiune a Sistemului, se arată în Ordonanță. 

viewscnt
Afla mai multe despre
ro alert