Consultantul social media Matt Navarra a descoperit că Meta testează mutarea sub paywall a postării link-urilor pe Facebook.
Acesta a primit un mesaj prin care este informat că nu poate posta pe Facebook decât două link-uri pe lună și că, dacă vrea să posteze mai multe link-uri, trebuie să se aboneze.
Abonarea presupune contractarea Meta Verified, care costă 15 dolari pe lună.
Gigantul american încearcă să diminueze semnificația testului, spunând că acesta afectează doar un număr limitat de conturi și că restul utilizatorilor nu sunt afectați.
Însă, testul sugerează că Meta ar vrea să facă din postarea link-urilor pe Facebook o funcție Premium, știind foarte bine că mulți publisheri se bazează pe traficul din Facebook.
Rămâne de văzut dacă limitarea va deveni o caracteristică general valabilă. Cert este că, din poziția pe care o ocupă pe piață, Facebook își permite să ia o decizie care se va dovedi nepopulară, dacă asta îi va crește semnificativ veniturile.
















