Producător auto gigant va înlocui o treime dintre angajați cu roboți și AI

Producător auto gigant va înlocui o treime dintre angajați cu roboți și AI
Profit.ro
Profit.ro
scris 27 nov 2023

Nio, unul dintre primii trei producători chinezi de automobile electrice, intenționează ca între 2025 și 2027 să înlocuiască 30% dintre muncitorii de pe liniile de producție cu roboți industriali și de asemenea ar putea înlocui până la 50% din pozițiile manageriale cu tehnologii de tip Inteligență Artificială (AI), transmite EFE.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

"Vrem să recurgem la tehnologii de tip AI pentru a ne reduce dependența de muncitori calificați și tehnicieni și în consecință să ne reducem cheltuielile cu mâna de lucru", a explicat vicepreședintele Nio, Ji Huaqiang, pentru publicația South China Morning Post. Potrivit acestuia, "dacă 80% din deceniile noastre în producție pot fi făcute de AI, asta ne va permite să reducem pozițiile manageriale cu 50%". În plus, roboții industriali ar putea ajuta Nio să reducă numărul de muncitori de pe liniile de asamblare cu 30% între 2025 și 2027, a adăugat Ji Huaqiang.

INTERVIU Adrian Tomșa: Ce să înțeleg, că dacă nu am dorit să-mi dezvolt un brand personal public și că dacă nu am fost prezent în studiourile de televiziune, atunci nu exist, nu sunt un bun român? CITEȘTE ȘI INTERVIU Adrian Tomșa: Ce să înțeleg, că dacă nu am dorit să-mi dezvolt un brand personal public și că dacă nu am fost prezent în studiourile de televiziune, atunci nu exist, nu sunt un bun român?

Conform celor mai recente date, Nio avea o forță de muncă de aproximativ 7.000 de angajați la finele lui 2022. Nio nu a făcut niciodată profit de la înființarea sa, în 2014, însă acum acesta, împreună cu Xpeng și Li Auto, primii trei producători chinezi de automobile electrice premium, se confruntă cu noi rivali precum producătorul de smartphone Xiaomi și motorul de căutare online Baidu, ale căror vehicule inteligente atrag clientela producătorilor consacrați, scrie Agerpres.

Ji Huaqiang a dezvăluit că Nio are în vedere un viitor fără forță de muncă și complet automatizat în fabricile sale, dar a recunoscut că este dificil să ofere un orizont de timp pentru acest scenariu.

Nio are două uzine, ambele la Hefei, capitala provinciei Anhui, estul Chinei. Prima are o capacitate anuală de producție de 150.000 de unități iar cea de-a doua este capabilă să producă 300.000 de vehicule anual.

În primele zece luni ale acestui an, Nio a livrat 126.067 de vehicule, în creștere cu 36,3% în ritm anual. Într-un discurs recent la Salonul auto de la Guangzhou, președintele companiei Qin Lihong a spus că o creștere anuală de 40% a vânzărilor nu este suficient de rapidă pentru a reflecta atuurile Nio în domeniul designului și capacităților de producție. 

viewscnt
Afla mai multe despre
nio
roboți
ai