STS implementează un proiect pilot pentru reducerea timpilor de transfer al apelurilor de la cetățeni către 112

STS implementează un proiect pilot pentru reducerea timpilor de transfer al apelurilor de la cetățeni către 112
Profit.ro
Profit.ro
scris 10 sep 2024

Serviciul de Telecomunicații Speciale împreună cu o parte dintre operatorii publici de comunicații electronice mobile au configurat și testat cu succes VoLTEEmergencyCall, cea mai nouă funcționalitate implementată pentru apelarea Serviciului de urgență 112. Aceasta se află în proiect pilot, urmând să fie operaționalizată la nivel național.

”Tehnologia VoLTE aduce o serie de îmbunătățiri pentru primirea și procesarea comunicațiilor de urgență efectuate la 112 de pe telefoane mobile, însemnând reducerea timpilor pentru transferul apelurilor de la cetățeni către Serviciul de urgență 112 și informații de localizare mai fiabile și mai precise. Pentru operaționalizarea acestei noi facilități, în prima etapă, specialiștii și inginerii STS și ai operatorilor de telefonie mobilă au testat funcționarea sistemului, în laborator și prin trafic simulat în diferite condiții, utilizând mai multe tipuri de terminale mobile și adaptând permanent configurațiile pe baza datelor de trafic astfel generate”, se arată într-un comunicat de presă al STS.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Căștile AirPods 4 promit sunet mai bun și mai mult conform CITEȘTE ȘI VIDEO Căștile AirPods 4 promit sunet mai bun și mai mult conform
Evenimente
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Potrivit sursei citate, în prezent, sunt realizate activități pilot cu trafic real, prin preluarea la 112 a unor apeluri de urgență realizate prin VoLTE. Testele au arătat o scăderea timpului în care un apel de urgență ajunge în sistemul 112, precum și o îmbunătățire a informațiilor de localizare, scrie News.ro.

”VoLTEEmergencyCall va fi operaționalizat la nivel național pentru toate rețelele 4G, după ce operatorii de telefonie mobilă vor finaliza toate configurațiile specifice, iar activitățile pilot cu trafic real la 112 vor valida funcționarea optimă. În prezent, Digi România și Orange se află într-un stadiu avansat de configurare și testare a acestei noi facilități”, se mai precizează în comunicat

Din punct de vedere al cetățeanului, nu sunt necesare acțiuni suplimentare pentru a apela Serviciul de urgență 112 prin tehnologia VoLTE, singura condiție este ca telefonul mobil utilizat să dispună de acest tip de serviciu.

Această tehnologie permite utilizarea rețelelor IP pentru realizarea apelului de urgență, respectiv pentru conectarea directă cu 112. Totodată, permite transmiterea de informații îmbunătățite de localizare a apelului, cu arii de acoperire mai restrânse, inclusiv prin utilizarea conexiunilor de date pe timpul acestui tip de apel.

”Activarea acestei facilități a însemnat un proces complex de adaptare a rețelelor de comunicații mobile atât din punct de vedere al standardelor, cât și al arhitecturilor existente, precum și aplicarea unor noi configurații la nivelul Serviciului de urgență 112. De asemenea, au fost realizate documentări tehnice aprofundate, au fost propuse soluții care au fost evaluate, respectiv validate și, nu în ultimul rând, a fost completată legislația națională în domeniu, inclusiv la nivelul normelor tehnice emise de ANCOM”, transmite STS.

viewscnt
Afla mai multe despre
112
sts