UE cere companiilor de Internet să facă mai mult pentru eliminarea conținutului extremist

UE cere companiilor de Internet să facă mai mult pentru eliminarea conținutului extremist
Profit.ro
Profit.ro
scris 7 dec 2017

Grupurile de Internet precum Facebook, divizia YouTube a Google și Twitter trebuie să facă mai mult pentru eliminarea conținutului extremist de pe platformele lor, a anunțat Comisia Europeană după o reuniune de miercuri, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Companiile care operează rețele de socializare au suplimentat semnificativ resursele alocate pentru eliminarea conținutului violent și extremist cât mai curând posibil, ca reacție la creșterea presiunilor politice din partea guvernelor europene, în special din statele lovite de atacuri teroriste în ultimii ani.

Comisarul pentru securitate al UE, Julian King, a spus că, deși s-au făcut progrese, sunt necesare eforturi suplimentare, scrie News.ro.

”Nu am ajuns încă la destinație. Suntem de doi ani pe acest drum: pentru a ajunge la destinația finală, trebuie să ne intensificăm eforturile”, a spus King în discursul de încheiere a celei de-a treia reuniuni a EU Internet Forum, care reunește Comisia Europeană, statele membre, instituții care aplică legea și companii din sectorul tehnologiei.

Facebook a prezentat noi funcții pentru Instagram, cu capacitatea de a salva postările uilizatorilor CITEȘTE ȘI Facebook a prezentat noi funcții pentru Instagram, cu capacitatea de a salva postările uilizatorilor

UE a anunțat că va prezenta reglementări în domeniu anul viitor, dacă nu va fi mulțumită de progresele făcute de companiile de tehnologie pentru eliminarea conținutului extremist. În Germania va intra în vigoare la 1 ianuarie o lege referitoare la conținutul care propagă ura online.

Comisia Europeană vrea să evite ca statele naționale să adopte legi separate, favorizând au abordare de auto-reglementare.

În vară, Microsoft, Facebook, Twitter și YouTube au format un grup global de lucru pentru a-și combina eforturile de înlăturare a conținutului extremist de pe platformele lor, iar anul trecut au înființat o bază de date cu imagini și filme cu conținut ”terorist”, care include în prezent 40.000 de semnături digitale.

Miercuri, membrii Internet Forum au prezentat un raport referitor la progresele făcute de companii și Europol în detectarea și eliminarea conținutului extremist online.

Raportul încurajează companiile să elimine ”conținutul terorist nou și istoric și să dezvolte soluții pentru identificarea și eliminarea conținutului terorist” în decurs de 1-2 ore de la încărcare, dacă este posibil din punct de vedere tehnic, fără să fie compromise drepturile omului și libertățile fundamentale.

Comisia vrea ca aceste companii să folosească mai mult tehnologiile de detectare automată și să intervină mai rapid în urma sesizărilor venite din partea statelor membre și Europol.

Facebook a anunțat săptămâna trecută că elimină 99% din conținutul legat de grupările Stat Islamic și al Qaeda înainte de a fi solicitată să o facă.

Organizația non-profit The Counter Extremism Project (CEP) a apreciat că eforturile companiilor sunt încurajatoare, dar nu a susținut puternic auto-reglementarea.

”În schimb, obiectivul EU Internet Forum ar trebui să fie crearea unor politici concrete la nivelul industriei de profil, referitoare la blocarea sau eliminarea rapidă a conținutului ilegal și punerea fermă în aplicare a politicilor respective”, a spus David Ibsen, director general al CEP.

viewscnt
Afla mai multe despre
internet
facebook
youtube