Este parte a unui efort amplu de reducere a costurilor, menit să îmbunătățească eficiența și să abordeze încetinirea creșterii afacerilor sale wireless și de internet de acasă.
Reducerile, care reprezintă aproximativ 15% din forța de muncă a companiei, sunt așteptate să aibă loc săptămâna viitoare.
Cele mai multe reduceri vor fi făcute prin concedieri, cu modificări suplimentare provenind dintr-o tranziție a sute de magazine deținute de corporații în operațiuni francizate, arată invezz.com
Planul de transformare a costurilor al lui Schulman
Restructurarea urmează numirii lui Daniel Schulman, fost CEO al PayPal și Virgin Mobile USA, ca nou director executiv al Verizon, luna trecută.
Schulman, care a ocupat funcția de director independent principal al Verizon timp de șapte ani, a spus că intenționează să urmărească o transformare agresivă a structurii de costuri a companiei, menținând în același timp orientarea către client și evitând creșterile de prețuri.
“Vom fi o afacere mai simplă, mai suplă și mai simplă”, a spus Schulman luna trecută, subliniind că reducerile de costuri vor fi un “mod de viață” pentru Verizon în viitor.
El a adăugat că creșterea financiară a Verizon s-a bazat prea mult pe creșterea prețurilor, o strategie pe care a numit-o nesustenabilă fără o creștere mai puternică a abonaților.
Se așteaptă ca aceste concedieri să vizeze în principal pozițiile de conducere non-sindicale, o sursă indicând că mai mult de 20% din această forță de muncă ar putea fi afectată.
În plus, Verizon intenționează să treacă aproximativ 180 de magazine de vânzare cu amănuntul deținute de corporații la operațiuni francizate, reducând și mai mult salariile.
Compania avea aproximativ 100.000 de angajați în Statele Unite la începutul anului 2024, potrivit documentelor de reglementare, după ce a redus aproape 20.000 de posturi în ultimii trei ani.
Ultimul program major de ieșire voluntară al Verizon, anunțat în 2018, a dus la părăsirea companiei a 10.400 de angajați.
Concurența și presiunea abonaților crește
Mișcarea Verizon vine pe fondul intensificării concurenței pe piața de telecomunicații din SUA, unde rivalii ATandT și T-Mobile au adăugat abonați, în timp ce Verizon se luptă să-și păstreze baza de clienți.
Operatorul a pierdut abonați la telefoane postplătite timp de trei trimestre consecutive, inclusiv o pierdere netă de 7.000 în cea mai recentă perioadă, ratând așteptările de pe Wall Street pentru creștere.
Ca răspuns, Verizon a lansat o garanție de blocare a prețului pentru anumite planuri wireless, dar concurenții au introdus oferte similare.
Analiștii au remarcat că strategia de prețuri premium a Verizon – printre cele mai mari din sector – a devenit din ce în ce mai dificil de susținut pe măsură ce cheltuielile de consum scad și rivalii câștigă cotă de piață.
Craig Moffett, analist senior la MoffettNathanson, a declarat că prima provocare a lui Schulman va fi să oprească pierderea abonaților, necesitând probabil cheltuieli mai mari pentru subvențiile pentru telefoane mobile pentru a păstra clienții.
“Întrebarea evidentă a fost cum plănuiește Verizon să plătească pentru asta. Acum știm”, a spus Moffett, adăugând că rămâne neclar dacă reducerile de costuri vor compensa costurile crescute de retenție.
Acțiunile cresc pe măsură ce Verizon simplifică
Acțiunile Verizon au crescut cu aproximativ 1,4% joi, în urma rapoartelor privind concedierile.
În ciuda creșterii modeste, acțiunile au stagnat în mare parte în ultimii trei ani, crescând cu doar 8% în comparație cu câștigul de aproape 70% al SandP 500 în aceeași perioadă.
Reducerile de locuri de muncă marchează cea mai semnificativă mișcare de până acum a lui Schulman, care încearcă să repoziționeze Verizon pentru un viitor mai competitiv.
Compania a declarat anterior că intenționează să iasă sau să eficientizeze afacerile non-core și să concentreze resursele pe domenii cu căi mai clare către profitabilitate.
Provocările de cost ale Verizon vin după ani de investiții majore, inclusiv 52 de miliarde de dolari pentru spectrul wireless C-Band, o tranzacție de 20 de miliarde de dolari pentru achiziționarea Frontier Communications și o achiziție de 6 miliarde de dolari a operatorului preplătit TracFone Wireless.
Pe măsură ce Schulman își începe mandatul, Verizon se confruntă cu dubla provocare de a reduce costurile în timp ce relansează creșterea, un echilibru care va testa capacitatea companiei de a se adapta într-un peisaj de telecomunicații din ce în ce mai aglomerat.














