WhatsApp, aplicația de mesagerie deținută de Meta Platforms, a fost de acord să fie mai transparentă cu privire la modificările aduse politicii sale de confidențialitate introduse în 2021, a declarat Comisia Europeană, în urma plângerilor din partea organizațiilor consumatorilor din Europa, transmite Reuters.
Organizația Europeană a Consumatorilor (BEUC) și Rețeaua europeană a autorităților de protecție a consumatorilor au transmis WhatsApp anul trecut că nu a clarificat modificările într-un limbaj simplu și inteligibil, încălcând legile europene, scrie News.ro.

21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Autoritățile naționale de reglementare ale membrilor UE pot sancționa companiile pentru nerespectarea legislației.
WhatsApp a acceptat acum să explice modificările aduse contractelor utilizatorilor din UE și modul în care acestea le-ar putea afecta drepturile și a fost de acord să afișeze vizibil posibilitatea ca utilizatorii să accepte sau să respingă modificările și să se asigure că utilizatorii pot închide cu ușurință notificările pop-up privind actualizările.
De asemenea, compania a confirmat că datele personale ale utilizatorilor nu sunt partajate cu terți sau alte companii Meta, inclusiv Facebook, în scopuri publicitare.
”Consumatorii au dreptul de a înțelege cu ce sunt de acord și ce presupune această alegere în mod concret, astfel încât să poată decide dacă doresc să continue să folosească platforma”, a declarat comisarul pentru Justiție, Didier Reynders.