Noua politică a Meta, anunțată în octombrie 2025, interzice furnizorilor de AI să utilizeze „Soluția WhatsApp pentru afaceri”, un instrument care permite companiilor să comunice cu clienții prin WhatsApp, atunci când AI este principalul serviciu oferit.
Companiile pot utiliza în continuare instrumente de AI pentru funcții auxiliare sau de asistență, cum ar fi asistența automată pentru clienți oferită prin WhatsApp, însă Comisia este îngrijorată că o astfel de politică ar putea împiedica furnizorii terți de AI să își ofere serviciile prin WhatsApp în Spațiul Economic European (SEE).
“Comisia înțelege că Meta va implementa noua politică printr-o actualizare a termenilor și condițiilor WhatsApp pentru utilizatorii business (…). Pentru furnizorii de AI deja prezenți pe WhatsApp, actualizarea se va aplica începând cu 15 ianuarie 2026, în timp ce pentru furnizorii de AI noi pe WhatsApp, actualizarea se aplică deja, începând cu 15 octombrie 2025”, potrivit Executivul UE.
Ca urmare a noii politici, furnizorii de AI concurenți ar putea fi blocați să ajungă la clienții lor prin WhatsApp. Pe de altă parte, propriul serviciu de AI al Meta, „Meta AI”, ar rămâne accesibil utilizatorilor de pe platformă.
Comisia anunță că investigația formală va acoperi țările din regiunea SEE, cu excepția Italiei.
“Acest lucru este menit să evite o suprapunere cu procedurile în curs ale Autorității italiene pentru concurență pentru posibila impunere de măsuri provizorii privind conduita Meta”.
Comisia va desfășura acum investigația sa aprofundată cu titlu prioritar, transmite Executivul UE, care precizează că deschiderea unei investigații formale nu aduce atingere rezultatului acesteia.

















