Companii mari, precum Mazda, și-au suspendat campaniile de marketing pe Twitter

Companii mari, precum Mazda, și-au suspendat campaniile de marketing pe Twitter
Profit.ro
Profit.ro
scris 29 sep 2022

Companii mari, între care Dyson, Mazda și compania de produse chimice Ecolab, și-au suspendat campaniile de marketing sau și-au eliminat reclamele din anumite părți ale platformei Twitter, deoarece promovările lor au apărut alături de tweeturi care solicitau pornografia infantilă, au declarat companiile pentru Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Unele mărci, de la Walt Disney, NBCUniversal  și Coca-Cola  și până la un spital de copii s-au numărat printre cele aproximativ 30 de companii care au apărut pe paginile de profil ale unor conturilor de Twitter care furnizau linkuri către materiale de exploatare, conform unei analize Reuters a conturilor identificate în noile cercetări despre abuzul sexual online asupra copiilor, efectuate de grupul de securitate cibernetică Ghost Data, scrie News.ro.

Linia 41 va fi suspendată pentru lucrări la calea de rulare CITEȘTE ȘI Linia 41 va fi suspendată pentru lucrări la calea de rulare

Unele dintre tweeturi includ cuvinte cheie legate de ”viol” și ”adolescenți” și au apărut alături de tweet-uri promovate de agenții de publicitate corporative, a constatat Reuters.

Într-un exemplu, un tweet promovat pentru marca de pantofi și accesorii Cole Haan a apărut lângă un tweet în care un utilizator spunea că ”face schimb de conținut cu adolescenți/copii”.

”Suntem îngroziți. Fie Twitter va remedia acest lucru, fie îl vom remedia noi prin orice mijloace putem, inclusiv să nu cumpărăm reclame Twitter”, a declarat David Maddocks, președintele mărcii Cole Haan, după ce a fost notificat că reclamele companiei au apărut alături de astfel de tweet-uri.

Într-un alt exemplu, un utilizator a postat pe Twitter căutând conținutul ”Doar fete, NU băieți”, care a fost imediat urmat de un tweet promovat pentru Scottish Rite Children's Hospital din Texas.

Scottish Rite nu a răspuns mai multor cereri de comentarii.

Într-o declarație, purtătorul de cuvânt al Twitter Celeste Carswell a declarat că compania ”are toleranță zero față de exploatarea sexuală a copiilor” și investește mai multe resurse dedicate siguranței copiilor, inclusiv angajări pe noi poziții pentru a scrie politici și a implementa soluții.

Ea a adăugat că Twitter lucrează îndeaproape cu clienții și partenerii săi de publicitate pentru a investiga și a lua măsuri pentru a preveni repetarea situației.

Dificultățile Twitter în identificarea conținutului de abuz asupra copiilor au fost raportate pentru prima dată într-o investigație a site-ului de știri tehnologice The Verge, la sfârșitul lunii august.

Retragerea agenților de publicitate, care sunt esențiali pentru fluxul de venituri al Twitter, este relatată de Reuters pentru prima dată.

La fel ca toate platformele de socializare, Twitter interzice reprezentarea exploatării sexuale a copiilor, care este ilegală în majoritatea țărilor. Dar permite conținutul pentru adulți în general și găzduiește un schimb înfloritor de imagini pornografice, care cuprinde aproximativ 13% din tot conținutul de pe Twitter, potrivit unui document intern al companiei, văzut de Reuters.

Twitter a refuzat să comenteze volumul de conținut pentru adulți de pe platformă.

Ghost Data a identificat cele peste 500 de conturi care au distribuit sau au solicitat în mod deschis materiale de abuz sexual asupra copiilor pe o perioadă de 20 de zile, în această lună.

Twitter nu a reușit să elimine mai mult de 70% din conturi în perioada de studiu, potrivit grupului, care a împărtășit concluziile exclusiv cu Reuters. Reuters nu a putut confirma în mod independent acuratețea descoperirilor Ghost Data în întregime, dar a analizat zeci de conturi care au rămas online și solicitau materiale pentru ”13+” și ”nuduri cu aspect tânăr”.

După ce Reuters a pus la dispoziția Twitter un eșantion de 20 de conturi, joia trecută, compania a eliminat aproximativ 300 de conturi suplimentare din rețea, dar alte peste 100 de conturi au rămas încă pe site a doua zi, potrivit Ghost Data și o evaluare a Reuters.

Reuters a distribuit luni lista completă a peste 500 de conturi, după ce a fost furnizată de Ghost Data, pe care Twitter a revizuit-o și a suspendat-o definitiv pentru încălcarea regulilor sale, a declarat marți Carswell, de la Twitter.

Într-un e-mail adresat agenților de publicitate, miercuri dimineață, înainte de publicarea acestei știri, Twitter a spus că ”a descoperit că au fost difuzate anunțuri în Profiluri care erau implicate în vânzarea sau solicitarea publică de materiale de abuz sexual asupra copiilor”.

Andrea Stroppa, fondatorul Ghost Data, a declarat că studiul a fost o încercare de a evalua capacitatea Twitter de a elimina materialul. El a spus că a finanțat personal cercetarea, după ce a primit o informație despre acest subiect.

Twitter a suspendat anul trecut peste 1 milion de conturi pentru materiale de exploatare a copiilor, potrivit rapoartelor de transparență ale companiei.

”Nu există loc pentru acest tip de conținut online”, a declarat un purtător de cuvânt al producătorului de mașini Mazda SUA, într-o declarație pentru Reuters, adăugând că, ca răspuns, compania interzice acum ca reclamele sale să apară pe paginile de profil Twitter.

Un purtător de cuvânt al Disney a considerat conținutul ”condamnabil” și a spus că ”își dublează eforturile pentru a ne asigura că platformele digitale pe care facem reclamă și cumpărătorii media pe care îi folosim își întăresc eforturile pentru a preveni repetarea unor astfel de erori”.

Un purtător de cuvânt al Coca-Cola, care a publicat un tweet promovat pe un cont urmărit de cercetători, a declarat că nu a acceptat ca materialul să fie asociat cu marca sa și a spus că ”orice încălcare a acestor standarde este inacceptabilă și luată foarte în serios”.

NBCUniversal a spus că a cerut Twitter să elimine reclamele asociate cu un conținut inadecvat.

Twitter nu este singura platformă de socializare care se confruntă cu eșecurile de moderare legate de siguranța online a copiilor.

Susținătorii protecției copilului spun că numărul de imagini cunoscute cu abuzuri sexuale asupra copiilor a crescut de la mii la zeci de milioane în ultimii ani, deoarece prădătorii au folosit rețelele sociale, inclusiv Facebook și Instagram, ale companiei Meta, pentru a atrage victimele și pentru a face schimb de imagini explicite.

Pentru conturile identificate de Ghost Data, aproape toți comercianții de materiale de abuz sexual asupra copiilor au comercializat materialele pe Twitter, apoi au recomandat cumpărătorilor să-i contacteze prin servicii de mesagerie precum Discord și Telegram, pentru a finaliza plata și a primi fișierele, care au fost stocate pe servicii de stocare în cloud, precum Mega din Noua Zeelandă și Dropbox, cu sediul în SUA, potrivit raportului grupului.

Un purtător de cuvânt al Discord a declarat că compania a interzis un server și un utilizator pentru încălcarea regulilor sale împotriva partajării de link-uri sau conținut care sexualizează copiii.

Mega a spus că un link la care se face referire în raportul Ghost Data a fost creat la începutul lunii august și la scurt timp a fost șters de utilizator, pe care a refuzat să îl identifice.

Mega a spus că a închis definitiv contul utilizatorului, două zile mai târziu.

Dropbox și Telegram au spus că folosesc o varietate de instrumente pentru a modera conținutul, dar nu au oferit detalii suplimentare despre modul în care vor răspunde la raport.

Totuși, reacția agenților de publicitate reprezintă un risc pentru afacerea Twitter, care câștigă mai mult de 90% din veniturile sale prin vânzarea de plasări de publicitate digitală mărcilor care doresc să comercializeze produse cătreu cei 237 de milioane de utilizatori activi zilnic ai serviciului.

Twitter se luptă, de asemenea, în instanță, cu CEO-ul Tesla, miliardarul Elon Musk, care încearcă să renunțe la un acord de 44 de miliarde de dolari pentru cumpărarea companiei de social media, din cauza plângerilor cu privire la prevalența conturilor de spam și impactul acestora asupra afacerii.

O echipă de angajați ai Twitter a concluzionat într-un raport din februarie 2021 că compania are nevoie de mai multe investiții pentru a identifica și elimina materialul de exploatare a copiilor la scară largă, menționând că compania are un număr de cazuri de examinat pentru o posibilă raportare către organele de drept.

În timp ce cantitatea de (conținut de exploatare sexuală a copiilor) a crescut exponențial, investiția Twitter în tehnologii pentru detectarea și gestionarea creșterii nu a crescut”, potrivit raportului, care a fost pregătit de o echipă internă pentru a oferi o imagine de ansamblu despre materialele de exploatare a copiilor de pe Twitter și a primi consiliere juridică cu privire la strategiile propuse.

”Rapoartele recente despre Twitter oferă o privire învechită, a unui moment în timp, asupra unui singur aspect al muncii noastre în acest spațiu și nu reflectă exact locul în care ne aflăm astăzi”, a spus Carswell.

Traficanții folosesc adesea cuvinte de cod precum ”cp” pentru pornografia infantilă și sunt ”în mod intenționat cât se poate de vagi”, pentru a evita detectarea, potrivit documentelor interne.

Cu cât Twitter se oprește mai mult asupra anumitor cuvinte cheie, cu atât mai mult utilizatorii sunt îndemnați să folosească text codat, care ”tinde să fie mai greu de automatizat pentru (Twitter)”, se arată în documente.

Stroppa, de la Ghost Data, a spus că astfel de trucuri ar complica eforturile de a vâna materialele, dar a remarcat că echipa sa mică de cinci cercetători și fără acces la resursele interne ale Twitter a reușit să găsească sute de conturi în decurs de 20 de zile. Twitter nu a răspuns la o solicitare de comentarii suplimentare.

viewscnt
Afla mai multe despre
twitter
campanii de marketing