Astfel de reclame trebuie marcate clar și trebuie făcută publică identitatea celor care le plătesc și sumele achitate, a anunțat Comisia Europeană, conform agenției dpa.
Regulile prevăd de asemenea că este obligatorie precizarea publicului-țintă și au totodată ca scop evitarea amestecului străin în alegerile europene, scrie Agerpres.

Comisia a afirmat că reglementările protejează atât libertatea de exprimare, cât și dreptul publicului la informare, ajutând cetățenii să facă distincția între conținutul politic plătit și materialele jurnalistice sau opiniile politice personale; astfel se consolidează integritatea alegerilor.
Un ghid privind implementarea noilor reglementări a fost publicat de Comisie încă de miercuri. Acesta se aplică atât publicității online, cât și celei offline.
Meta, compania-mamă a platformelor Facebook și Instagram, a anunțat deja că din octombrie nu va mai difuza reclame politice în Europa din cauza 'cerințelor imposibil de îndeplinit și a incertitudinilor politice' create de reglementările UE.

Și Google a criticat regulile europene, comunicând în septembrie că va permite pe platforme ca YouTube doar anumite reclame politice, inclusiv conținut de la instituțiile oficiale naționale sau ale Uniunii. Persoanele fizice și politicienii nu vor mai putea publica reclame politice pe platformele respective.