DOCUMENT Administratorii de bloc mai scapă o perioadă. "Industria" certificatelor de atestare nu este încă pregătită

DOCUMENT Administratorii de bloc mai scapă o perioadă. "Industria" certificatelor de atestare nu este încă pregătită
Ovidiu Bărbulescu
Ovidiu Bărbulescu
scris 6 aug 2019

Persoanele care doresc să își continue activitatea de administrator de condominii vor avea la dispoziție mai bine de doi ani pentru a obține din partea primăriilor atestarea, cerută de noua lege, privind această calitate de administrator. Guvernul a pregătit o ordonanță pentru amânarea aplicării noilor reguli.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

De ce este important: Un proiect de lege, intrat în vigoare la 28 septembrie anul trecut și prezentat în detaliu de Profit.ro, prevede că primăriile vor emite atestatul persoanelor care doresc să fie administrator de condominii, iar acestea din urmă vor trebui să obțină un certificat de atestare profesională și să dețină cazier judiciar și cazier fiscal curate. Până la 28 septembrie anul acesta, toți administratorii de blocuri ar trebui să obțină astfel de certificate care să dovedescă calificarea profesională pentru a îndeplini ocupația de administrator, în conformitate cu noua lege.

Implicații: Obținerea unui certificat de calificare profesională nu era anterior o condiție obligatorie pentru administratori, iar noua prevedere presupune și autorizarea furnizorilor de formare profesională pentru administratori.

Guvernul respinge propunerea ca ANL să amendeze investitorii imobiliari și susține eliminarea tranzacțiilor cu locuințe neterminate CITEȘTE ȘI Guvernul respinge propunerea ca ANL să amendeze investitorii imobiliari și susține eliminarea tranzacțiilor cu locuințe neterminate

În proiectul de ordonanță pregătit se arată că Ministerul Dezvolării a publicat la finele anului trecut, în tremenul prevăzut de 3 luni de la intrarea în vigoare a legii, noul standard ocupaţional privind ocupaţia de administrator de condominii, dar avizul favorabil formulat de Ministerul Muncii pentru actualizarea Nomenclatorului calificărilor prin introducerea calificării ”administrator de condominii” a fost emis abia în luna iunie anul acesta.

Totodată, autoritățile arată că procedura de autorizare a furnizorilor de formare profesională a adulților poate dura chiar și 80 de zile, fără a mai pune la socoteală durata efectivă a programului de obținere a certificatului.

Prin urmare, având în vedere durata procedurii de autorizare a furnizorilor de formare profesională și durata programului de formare profesională a adulților, ”situație ce ar genera un blocaj în activitatea de administrare a condominiilor”, conform proiectului de ordonanță, Guvernul propune prorogarea noilor condiții pentru administratorii de blocuri până la data de 1 ianuarie 2021.

Noi sectoare din industrie solicită facilitățile acordate firmelor din construcții. Finanțele invocă deficitul bugetar și se tem de noi revendicări CITEȘTE ȘI Noi sectoare din industrie solicită facilitățile acordate firmelor din construcții. Finanțele invocă deficitul bugetar și se tem de noi revendicări

Potrivit noilor prevederi legale, atestatul de administrator va fi valabil 4 ani, atât cât este prevăzută și durata maximă a mandatelor pentru membrii comitetului executiv al asociației de proprietari, format din preşedintele asociaţiei de proprietari şi un număr par de membri, incluisv un cenzor sau o comisie de cenzori.

Noua lege prevede că administratorul este obligat să folosească pentru plăţile curente şi pentru încasări contul curent al asociaţiei, la care au acces pentru informare, toţi proprietarii. În acest cont sunt vărsate, în termen de 24 de ore de la primirea acestora, toate sumele sau valorile primite în numele sau în contul asociaţiei. 

Prin excepţie de la aceste prevederi, cu acordul adunării generale a asociaţiei de proprietari, exclusiv în vederea efectuării operaţiuniilor de plăţi pentru cheltuieli neprevăzute, administratorul poate păstra în casierie numerar în limita unui plafon lunar de 1.000 lei.

Toate prevederile noii legi pot fi citite AICI

viewscnt
Afla mai multe despre
asociatie
proprietar
administrator
bloc
certificat
atestat
profesional
condominiu
cazier
judiciar
guvern
amanrae
ordonanta