SIKA România - 20 de ani de excelență pe piața din România

SIKA România - 20 de ani de excelență pe piața din România
scris 10 aug 2022

Compania Sika aniversează în acest an 20 de ani de activitate pe piața din România. Nivelul general al business-ului Sika în România, cu toate noile sale componente integrate sau în curs de integrare, a ajuns anul trecut la peste 180 MIL CHF.

“În urmă cu 20 de ani Sika pleca la drum pe piața din România cu patru angajați. Ca urmare a dezvoltării organice a companiei, dar și după procesele de integrare a unor noi organizații ca Adeplast sau Arcon, gestionăm acum o echipă cu 700 de angajați, pe platfome industriale dispuse strategic la nivelul întregii țări. Astfel, am devenit unul dintre cei mai importanți producători de materiale de construcții din România. În prezent, Sika se află pe piață cu un portofoliu de peste 1300 de produse și soluții de înaltă calitate dedicate tuturor fazelor unei construcții, de la fundație, la acoperiș, fie că vorbim de zona rezidențială, de cea industrială sau pur și simplu, de sectorul DIY și renovări”, declară Laurențiu Ștefănescu, Director General Sika România.

În toată această perioadă, compania a avut focus în următoarele categorii: aditivi pentru betoane și mortare, pardoseli industriale, sisteme de membrane PVC pentru acoperișuri,  consolidări structurale cu fibră de carbon, sisteme de lipire a fațadelor structurale, hidroizolații și impermeabilizări. Sika a dezvoltat și soluții pentru piața auto, industria navală și industria de transporturi.

În ultimii 20 de ani compania a cunoscut mai multe etape de dezvoltare atât prin construcția de fabrici proprii, cât și prin achiziții locale (2019 – Arcon Membrane, principalul producător de membrane bituminoase din România, 2020 – Adeplast SA, lider consacrat în producția de mortare pentru construcții și izolații termice-EPS). Astfel, Sika România a ajuns la un număr de 12 fabrici și linii de producție locate în șapte zone ale țării.

“De la înființare până în prezent am avut un parcurs plin de provocări. În primă fază a trebuit să educăm piața pentru a înțelege și a adopta produsele inovative Sika. În 2002, primul an de activitate, am înregistrat o cifra de afaceri de 0,5 MIL CHF, pentru ca în 2014 să marcăm 23 MIL CHF, iar în prezent să mergem spre 200 MIL CHF. Un rol important l-au avut achizițiile din ultima perioadă, dar sunt și foarte mulți alți factori care au condus la această dezvoltare. În primul rând SIKA a avut focus pe dezvoltarea portofoliului, investind în cercetare, tehnologie și inovație. Local, pentru fiecare țară din regiune, am construit strategia de business potrivită, pentru a ajunge la clienți și pentru a construi relații de încredere și loialitate. Toate acestea s-au întâmplat împreună cu o echipă puternică în care am avut încredere din prima zi” declară doamna Ileana Nicolae, Head of Europe East Sika.

Pilonii importanți de dezvoltare strategică din ultimii doi ani: dezvoltarea echipei și achiziția Adeplast și Arcon

“Suntem o companie cu o istorie uriașă în spate, cu peste 100 de ani de dezvoltare în tehnologii și inovații pentru construcții. În România, în cei 20 de ani de activitate, ne-am impus și dezvoltat printr-un portofoliu divers, cu soluții avansate din punct de vedere tehnic. În același timp ne-am propus să consolidam business-ul local prin achiziția unor companii de top care, la randul lor, aveau implementate tehnologii avansate în producția de materiale de construcții: Arcon Membrane cu sediul în Sfântu Gheorghe, achiziționată în 2019 și compania Adeplast achiziționată în 2020. Obiectivul principal este să ne dezvoltăm în continuare pe piața materialelor de construcții drept unul dintre cei mai importanți producători din România, care oferă produse dedicate pentru toate fazele unei construcții, de orice tip și dimensiune”, explică Laurențiu Ștefănescu.

“În toți acești ani Sika  a crescut, peste așteptări. Am construit încrederea, iar acum aceasta este baza noastră, iar evoluția companiei este, iată, mult peste așteptări. Suntem în continuă schimbare,  iar mesajul meu pentru toți membrii echipei este că trebuie să acceptăm schimbarea, să o vedem ca pe o oportunitate și să ne adaptăm, să ne îmbunătățim până la nivelul de excelență, indiferent de activitatea desfășurată.  Este singurul mod în care vom putea reuși.“, mai explică Ileana Nicolae.

Sika România a primit trofeul de Campion Mondial în cadrul grupului pentru anul 2021

Compania își concentrează activitățile de cercetare și dezvoltare pe generarea de beneficii pe termen lung pentru clienți, în conformitate cu principiile de sustenabilitate. “Toate aceste valori se regăsesc la nivel mondial, pe toate piețele locale, inclusiv în țara noastră. Sika România a primit trofeul de Campion Mondial în cadrul Sika pentru performanțe exceptionale. Este o recunoaștere a performanței pe care Sika Romania a avut-o în ultimii 20 de ani, aceasta însemnând toate palierele de business: angajații, cultura organizațională, dezvoltarea, potențialul, rezultatele financiare, sustenabilitatea”,  mai precizează Laurențiu Ștefănescu.   

viewscnt
Afla mai multe despre
sika românia
laurențiu ștefănescu