

Retailerul grec Jumbo a pregătit o strategie de extindere accelerată în România, planul pentru următorii ani fiind deschiderea a 1 - 2 hipermarketuri pe an, relevă datele analizate de Profit.ro.
Selgros Cash & Carry România, unul dintre cei mai importanți jucători din comerțul românesc, cu o rețea de 23 de unități, a înregistrat o cifră de afaceri de 4,549 miliarde de lei în 2024, o creștere de doar 1% față de anul anterior, fiind cel mai mic avans consemnat de companie din 2020 încoace, conform datelor analizate de Profit.ro.
Purtătoarea de cuvânt a Casei Albe, Karoline Leavitt, a comentat o informație de presă potrivit căreia gigantul comerțului electronic Amazon ar intenționa să afișeze în dreptul produselor scoase la vânzare pe site-ul său scumpirile generate de tarifele de import impuse de Administrația Trump, caracterizând presupusa intenție drept ″un act politic ostil″.
Acțiunile proprietarului Primark au scăzut după ce lanțul irlandez de îmbrăcăminte ieftină a înregistrat o scădere bruscă a vânzărilor în Marea Britanie și a pierdut cotă de piață, compania avertizând că încrederea consumatorilor este probabil să se deterioreze și mai mult în contextul războaielor comerciale ale lui Donald Trump.
CPI România, proprietarul centrului comercial Sun Plaza, anunță extinderea mixului de chiriași prin atragerea unui nou partener strategic: Auchan. Ca urmare a renunțării de către Carrefour la spațiul ocupat anterior, CPI a invitat Auchan să deschidă, la finalul anului viitor, un hypermarket de 7.000 mp de ultimă generație.
Compania de curierat Sameday Group, parte din grupul eMAG, a deschis easybox-ul cu numărul 5.101, montat celebrativ la Cabana Dichiu, la altitudinea de 1.596 de metri.
Ground Zero, producător de bere artizanală din România, a raportat o creștere de 25% a vânzărilor în primul trimestru din 2025 față de aceeași perioadă a anului trecut și marchează zece ani de activitate.
Șapte unități de pe litoral au fost închise temporar de comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), iar echipele de control au dat amenzi de peste 22.000 de lei. De asemenea, au fost retrase de la comercializare produse de peste 8.200 de lei.
Numărul ambalajelor returnate de către consumatori prin Sistemul Garanție-Returnare (SGR), de la începutul anului și până în prezent, a fost de 1,06 miliarde, arată datele administratorului SGR, RetuRo.
Propunerea noastră pentru astăzi este Villa Wolf Gewürztraminer 2024, un vin originar din renumita regiune viticolă Pfalz, supranumită și “Toscana Germaniei”. Cu un profil fructat și o eleganță discretă, acest Gewürztraminer se remarcă prin echilibrul dintre prospețime și bogăția aromatică.
A sosit, în sfârșit, sezonul grătarelor în aer liber, al poveștilor spuse în jurul jarului și al paharelor înălțate între prieteni. Dacă aveți grătarul încins și invitații pregătiți, dar încă vă întrebați ce vinuri să alegeți pentru a însoți perfect preparatele, vă ajutăm noi!
În urmă cu aproximativ o lună, Donald Trump a transformat cuvântul său preferat, „taxe vamale”, într-o realitate temută. Rezultatul? Panică în lumea modei, prețuri de pe bursă care tremură și branduri care calculează frenetic majorările de preț în foi de calcul Excel. Pentru că un lucru este cert: „nou” va deveni în curând mult mai scump. Însă, în timp ce brandurile și comercianții se întreabă cum vor absorbi această lovitură, există un sector care nu se plânge, nu țipă – ci râde pe sub mustață – piața articolelor pre-loved.
Un nou val de angajări a adus sezonul cald în industriile de turism, HoReCa și ospitalitate. Aangajatorii au început recrutările încă de la începutul primăverii.
Platformele chineze de comerț electronic Shein și Temu și-au majorat prețurile în Statele Unite după ce i-au avertizat pe consumatori pe 25 aprilie că vor scumpi produsele ca răspuns la noile tarife americane.
Uniunea Europeană a exportat în anul 2024 băuturi alcoolice în valoare de 29,8 miliarde de euro, o creștere de 10,9% comparativ cu situația din 2019, când exporturile de băuturi alcoolice s-au cifrat la 26,9 miliarde de euro, arată datele publicate luni de Oficiul european de statistică (Eurostat).
Cât de des se întâmplă să cumpărăm din nou produse pe care le avem deja acasă? Pornind de la această întrebare simplă, Lidl România lansează un nou capitol al campaniei sale dedicate reducerii risipei alimentare: „Shopping în frigider” – o inițiativă care invită consumatorii să își reorganizeze obiceiurile de consum, începând cu o simplă privire în propriul frigider.
Restaurantul The View, amplasat pe faleza din municipiul Constanța, a fost închis temporar de echipele Comisariarului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJCP).
Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:
| 1 EUR | 5.0845 | -0.0009 | -0.02 % |
| 1 USD | 4.3934 | -0.0048 | -0.11 % |
| 1 GBP | 5.7726 | -0.0155 | -0.27 % |
| 1 CHF | 5.4772 | +0.0211 | +0.39 % |
Curs BNR oferit de cursvalutar.ro