Grupul Amazon, un gigant al comerțului online, a lansat la Londra, pentru prima dată în afara Statelor Unite, un supermarket care permite clienților să cumpere produse fără să mai treacă pe la casele de plată, marcând astfel o nouă etapă în concurența feroce pe care grupul american o face magazinelor tradiționale, informează AFP.
Magazinul Amazon Fresh, amenajat în centrul comercial Ealing Broadway, "este primul magazin de proximitate din Regatul Unit ce permite oamenilor să cumpere produse și apoi să iasă direct", fără să mai treacă pe la o casă. "Este, totodată, primul magazin fizic al grupului Amazon în afara Statelor Unite", au subliniat reprezentanții săi într-un comunicat.

Clienții vor trebui doar să scaneze un cod QR cu telefonul lor mobil la intrare, își fac cumpărăturile, apoi ies din magazin. Nu vor mai trebui să treacă prin fața caselor de marcat, iar fiecare articol scos din raion de către client este debitat automat din contul lor prin intermediul aplicației instalate pe telefonul mobil, scrie Agerpres.
Magazinul funcționează cu senzori, camere de filmat și algoritmi de tip "deep learning" (tehnologie ce permite unei mașini să învețe singură, n.r.), au explicat reprezentanții Amazon într-un videoclip promoțional.
Magazinul londonez propune "o vastă selecție de noi produse ștampilate de Amazon", inclusiv carne, pește, fructe și legume, patiserie, mâncăruri preparate și produse de primă necesitate.

Noul stabiliment va fi "similar celor 20 de magazine Amazon Go din Statele Unite, dar va funcționa sub marca Fresh deja utilizată în Regatul Unit pentru băcăniile online", iar alte spații similare sunt prevăzute a fi amenajate la Londra.