ANPC obligă operatorii economici să afișeze prețul cel mai mare și prețul cel mic al unui produs cu aceleași caractere de font, culoare, mărime, în cazul unor oferte

ANPC obligă operatorii economici să afișeze prețul cel mai mare și prețul cel mic al unui produs cu aceleași caractere de font, culoare, mărime, în cazul unor oferte
Profit.ro
Profit.ro
scris 27 iun 2023

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) obligă operatorii economici să afișeze prețul cel mai mare și prețul cel mic al unui produs cu aceleași caractere de font, culoare, mărime, în cazul unor oferte, iar președintele ANPC, Horia Constantinescu, a anunțat că perioada în care prețul mare era scris mic și cel mic era scris mare s-a încheiat.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

“Fac public un ordin semnat de mine ca președinte, la inițiativa Directorului General Paul Anghel, legat de prețuri și afișarea acestora! Perioada în care prețul mare era scris mic și cel mic era scris mare, pentru a vă atrage și a vă crea situații nedorite și neașteptate, s-a încheiat! Mai ales persoanele în vârstă, în unele farmacii, de exemplu, luau de pe raft un produs uitându-se la prețul mic, scris cât raftul de mare, urmând să afle la casa de marcat că pe eticheta era scris mic, mic de tot și prețul mare, dar real, fără a avea eventual cardul fermecat! De astăzi în 30 de zile, nu va mai exista prețul pentru care trebuia folosită lupa!”, a declarat președintele ANPC, Horia Constantinescu, citat de news.ro.

FOTO Un nou produs românesc recunoscut și protejat în UE CITEȘTE ȘI FOTO Un nou produs românesc recunoscut și protejat în UE

Astfel, ordinul stabilește condițiile de informare corectă și neechivocă cu privire la afișarea prețurilor produselor comercializate, atât prin vânzare directă, cât și la distanță, prin utilizarea/intermediul cardurilor de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de către operatorii economici, pentru a facilita compararea prețurilor.

“În cazul unei vânzări directe, operatorii economici sunt obligați să informeze consumatorii, prin aplicarea pe produs sau în imediat vecinătate unde este expus produsul, cel puțin a prețului cel mai mare al produsului respectiv chiar dacă este afișat și prețul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de operatorul economic, utilizând pentru toate prețurile aceleași caractere de font, culoare, mărime și alte caracteristici”, precizează ordinul ANPC.

viewscnt
Afla mai multe despre
magazin
pret