Chanel vrea să limiteze numărul produselor achiziționate

Chanel vrea să limiteze numărul produselor achiziționate
Profit.ro
Profit.ro
scris 24 mai 2022

Producătorul de articole de lux Chanel ar putea extinde la alte produse precum și la mai multe țări limitele introduse cu privire la numărul de genți de lux Classic Flap pe care le poate achiziționa un singur client, în contextul în care grupul francez vrea să își crească controlul asupra distribuției pe fondul exploziei cererii, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Caracteristicile piețelor externe de interes pentru magazinele online din România, resursele umane în perioada post-pandemică, evoluția pieței forței de muncă în companiile implicate în comerțul electronic și multe alte teme vor fi prezentate la Conferința Profit.ro - DPD România Barometrul e-Commerce. Provocări în vremuri de criză.

Evenimentul, programat pentru 27 mai, la hotelul Marriott Bucharest Grand Hotel, cu sprijinul DPD și al Asociației Române a Magazinelor Online, va fi transmis în direct la PROFIT NEWS  TV.

Detalii  AICI

"Uneori trebuie să limităm numărul de articole pe care un singur client le poate cumpăra", a declarat directorul financiar de la Chanel, Philippe Blondiaux, într-un interviu pentru Reuters, ca reacție la informațiile apărute pe portalul Pursebop conform cărora grupul francez va permite cumpărătorilor să achiziționeze doar două genți de lux Classic Flap, care pot costa până la 10.000 de dolari bucata, pe an. Blondiaux a adăugat că aceste limite, care nu vor fi impuse la nivel global, sunt destinate protejării clienților și opririi achizițiilor angro, arată Agerpres.

VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Retailerii nu au putut să transfere costurile mari către clienții finali. Deja prețurile au crescut foarte mult CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Retailerii nu au putut să transfere costurile mari către clienții finali. Deja prețurile au crescut foarte mult

Analiștii sunt de părere că Chanel vrea să își facă marca și mai exclusivistă, și de asemenea vrea să contracareze fenomenul de revânzare a produselor de lux, fenomen care cunoaște în prezent un avânt.

"Poate fi implementat la anumite game de produse, nu doar la genți, și ar putea afecta anumite articole care sunt la mare căutare și din fericire, sau din păcate, sunt destul de multe astfel de articole la Chanel. În consecință, am putea implementa acest gen de măsuri în diferite țări la anumite momente", a spus Blondiaux.

Grupul francez a început deja să limiteze achizițiile de genți de lux Classic Flap în Coreea de Sud, unde au existat cazuri în care s-au format cozi în fața magazinelor de lux din Seul înainte ca aceste magazine să își deschidă porțile.

PROFIT NEWS TV Radu Puiu, analist XTB România: Prețul cerealelor este foarte aproape de maximele istorice. În Europa, situația este mai gravă decât în SUA CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Radu Puiu, analist XTB România: Prețul cerealelor este foarte aproape de maximele istorice. În Europa, situația este mai gravă decât în SUA

Unii revânzători au dezvăluit pentru Reuters că au angajat persoane care să stea la coadă, pe care le-au plătit cu 125 de dolari pe zi, pentru a intra în magazine și a face cumpărături în numele lor.

Posibilitatea extinderii limitelor de cumpărături și la alte produse vine pe fondul unei dorințe generale de exclusivitate în industria produselor de lux, dorință care s-a manifestat prin faptul că Chanel a majorat de mai multe ori prețurile în perioada pandemiei. După ultima astfel de majorare, din luna martie, unele genți marca Chanel, inclusiv Classic Flap, au un preț de cost de două ori mai mare decât în 2019.

Și alți producători de articole de lux, precum Louis Vuitton și Gucci, au majorat prețurile pentru a proteja marjele de profit și, mai recent, pentru a contracara creșterea costurilor cu transportul, logistica și materiile prime.

Blondiaux a subliniat că Chanel ar putea introduce noi creșteri de prețuri în luna iulie pentru a ține cont de fluctuațiile valutare, în special deprecierea monedei euro și inflație. În plus, Blondiaux a apărat decizia companiei de a introduce o limită de 300 de euro pentru clienții a căror reședință principală este Rusia, precizând că a fost luată în conformitate cu sancțiunile internaționale. Chanel și-a închis, temporar, cele 17 buticuri din Rusia, dar continuă să își plătească angajații de acolo și speră că, pe termen lung, va putea relua activitatea, a spus Blondiaux.

Pe ansamblu, grupul francez este încrezător că 2022 va fi un nou an de creștere solidă, în pofida scăderii vânzărilor din China, ca urmare a noilor restricții introduse începând din luna martie. În 2021, Chanel a raportat venituri de 15,6 miliarde de dolari, în creștere cu 49,6% comparativ cu anul anterior. 

viewscnt
Afla mai multe despre
chanel
produse