Concurența declanșează o investigație pe piața furnizării de carte. Inspecții inopinate la sediile unor edituri și librării. Suspiciuni de refuz coordonat de a vinde către un anumit client și/sau posibil concurent, cu intenția de a-l elimina din piață

Concurența declanșează o investigație pe piața furnizării de carte. Inspecții inopinate la sediile unor edituri și librării. Suspiciuni de refuz coordonat de a vinde către un anumit client și/sau posibil concurent, cu intenția de a-l elimina din piață
scris 23 sep 2021

Consiliul Concurenței a declanșat o investigație ce vizează un posibil comportament anticoncurențial al unor companii care își desfășoară activitatea pe piața furnizării de carte din România.

Planurile din e-commerce-ul românesc, noile reguli pregătite de autorități în domeniu și cum pot fi atrași mai mulți clienți sunt doar o parte dintre temele care vor fi prezentate la Videoconferința Profit E-commerce, organizată cu sprijinul Philip Morris România, Altex, ING și Telekom România și programată pentru 30 septembrie.

Videoconferința va fi transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV, detalii fiind disponibile AICI

Companiile investigate sunt: Editura Vremea S.R.L., Curtea Veche Publishing S.R.L., Publica Com S.R.L., Nemira Publishing House S.R.L., Humanitas S.A., RAO Distribuție S.R.L., Editura Trei S.R.L., Grupul Editorial Art S.R.L., Editura Polirom S.A., Grup Editorial Litera S.R.L., Direct Client Services S.R.L., Librăriile Humanitas S.A. și Asociația Editurilor din România.

Back to School 2021: ce au făcut școlile diferit CITEȘTE ȘI Back to School 2021: ce au făcut școlile diferit

În februarie anul trecut era relatat că 10 dintre cele mai mari edituri, împreună cu Asociația Editorilor din România, au reclamat o firmă și o asociație care operează Bookster, pentru "acțiune în concurența neloială". 

POVESTEA BOOKSTER POATE FI VĂZUTĂ AICI

Autoritatea de concurență deține indicii privind o posibilă coordonare a comportamentului comercial, manifestat prin refuzul colectiv și coordonat de a vinde către un anumit client și/sau posibil concurent, cu intenția de a-l elimina de pe piață.

În acest context, Consiliul Concurenței a efectuat inspecții inopinate la sediile și punctele de lucru ale companiilor investigate.

Inspecțiile inopinate reprezintă o etapă importantă în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurențial, efectuarea acestora nereprezentând o antepronunțare a Consiliului Concurenței în ceea ce privește existența unei încălcări a Legii concurenței.

Un nou studiu IRES identifică factorii-cheie pentru trecerea consumatorilor români de la fumat la produse cu risc redus CITEȘTE ȘI Un nou studiu IRES identifică factorii-cheie pentru trecerea consumatorilor români de la fumat la produse cu risc redus

Documentele ridicate se află în analiza autorității române de concurență, în cadrul procedurilor specifice. Inspecțiile inopinate au fost autorizate de Curtea de Apel București și sunt justificate de necesitatea obținerii tuturor informațiilor și documentelor necesare clarificării posibilelor practici anticoncurențiale analizate.

În situația în care Consiliul Concurenței va constata încălcarea regulilor de concurență, companiile implicate riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri. Cu toate acestea, companiile care cooperează cu autoritatea de concurență, în cadrul programului de clemență, pot obține imunitate la amendă sau reduceri substanțiale ale amenzilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
consiliul concurenței
carti