Dan Timotin, Country Sales Manager, Coca-Cola HBC : Am avut o vară excepțională

Dan Timotin, Country Sales Manager, Coca-Cola HBC : Am avut o vară excepțională
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 1 sep 2017

Interviu Dan Timotin, Country Sales Manager, Coca-Cola HBC

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

1. Cum au performat vânzările Coca-Cola HBC vara aceasta?

A fost o vară excepțională pentru Coca-Cola HBC România, mai bună chiar decât vara trecută, când am înregistrat o performanță peste medie. Primele șase luni ale acestui an au adus o creștere semnificativă a volumelor, între 5-6%, în funcție de categorie. Suntem mândri să menținem o tendință pozitivă de creștere timp de 10 trimestre consecutiv.

2. Cum au evoluat vânzările față de vara anului trecut?

Dacă ne uităm strict la lunile de vară, creșterea este de aproape 10% comparativ cu vara trecută, pe toate categoriile. Creștem sustenabil și asta e întotdeauna un semn bun. Pe anumite categorii, printre care apă și ceaiurile reci, creșterea față de lunile de vară ale anului trecut a fost chiar de două cifre. Un succes binemeritat, la care întreagă echipă a contribuit și contribuie în continuare.

3. A fost o vară foarte călduroasă, ați reușit să satisfaceți toate cererile?

Trebuie să recunosc că a fost nevoie să ne mobilizăm  toate resursele pentru a fi cât mai aproape de clienți și consumatori și în această vară. Recunoaștem însă că realitatea din piață a depășit chiar și cele mai optimiste estimări. Vremea caniculară în anumite perioade a fost o reală provocare, chiar și pentru noi, bănuim că și pentru întreaga piață de băuturi non-alcoolice. Am încercat să fim prezenți în piață și am reușit acest lucru, însă vara aceasta ne-am confruntat și încă ne mai confruntăm, din păcate, cu situații de lipsă de stoc, cu precădere la ambalaje mici. Pentru că prioritatea noastră este satisfacerea cerințelor clienților noștri, tratăm cu maximă seriozitate acest subiect: livrăm cu prioritate ambalajele mici, colegii din producție lucrează 24/7, cei de la logistică suplimentează camioanele și resursele, iar echipa mea face eforturi ieșite din comun pentru a își servi clienții. Țin neapărat să le mulțumesc clienților pentru înțelegere și răbdare, echipei mele și colegilor pentru efortul depus.

4. Care au fost cele mai vândute branduri din portofoliul Coca-Cola, vara aceasta?

Creșterea în prima jumătate a acestui an a fost impulsionată de brandul Coca-Cola, cu variantele Lime și Coca-Cola Zero. În segmentul de băuturi fără calorii, am lansat pe piață o formulă îmbunătățită Coca-Cola Zero, care se bucură de un real succes. Noua formulă s-a bucurat și de un plan puternic de comunicare și o promovare aparte la raft, tocmai pentru că ne dorim ca tot mai mulți consumatori să știe că se pot bucura de gustul Coca-Cola, cu zero zahăr și zero calorii. Coca-Cola Zero a avut, de exemplu, în lunile de vară 2017, o creștere de două cifre. Și nu este singura, segmentul de apă și Schweppes au avut performanțe foarte bune, crescând cu două cifre față de lunile de vară din 2016.

5. Care au fost cele mai performante segmente (răcoritoare, apă etc).

Apa, ceaiurile reci și băuturile carbonatate au avut cele mai mari creșteri, primele două segmente înregistrând creșteri de două cifre comparativ cu vara anului trecut, în timp ce segmentul de băuturi carbonatate a avut o creștere de peste 6%, din punct de vedere volum.

6. Ce tendințe observați pe piață în ceea ce privește consumul?

Ne-am bucurat să vedem o creștere la nivelul încrederii consumatorilor. În al doilea trimestru, acest indicator a crescut cu 15 puncte față de începutul anului, fiind cel mai mare scor înregistrat vreodată în România (conform Nielsen Consumer Confidence Index - n.r.). Acest lucru a favorizat consumul, inclusiv consumul de băuturi răcoritoare. Vara, observăm o creștere semnificativă a consumului în afara casei, care în acest sezon a fost cu atât mai stimulat cu cât vremea a fost extrem de călduroasă. Vedem din ce în ce mai mulți consumatori informați și educați, ceea ce este un lucru bun. Știu ce vor, se documentează, aleg în cunoștință de cauză.  Interesant este că din ce în ce mai mulți consumatori doresc experiențe interesante și memorabile, ceea va modifica, cu siguranță, și conceptele activărilor și promoțiilor. Consumatorii din mediul urban în special sunt din ce în ce mai atenți și la companiile care produc produsele pe care ei le consumă, la cât de responsabile sunt. Aici, ne mândrim că am fost recunoscuți, pentru a două oară consecutiv, cea mai responsabilă companie din România.

7. Ce au preferat consumatorii în materie de tipul ambalajului (gramaj)?

Vindem bine în toate variantele de ambalaj, însă observăm o creștere bună pe zona de ambalaje mici, destinate consumului imediat (250 ml, 330 m, 500 ml, 750 ml) . Anul trecut, am lansat sticla nereturnabila de Coca-Cola la 330 ml, precum și o nouă sticlă de Fanta. Iar în acest an ne-am extins capacitatea de producție de la Timișoara, inaugurând în fabrica noastră de acolo cea mai rapidă linie de îmbuteliere băuturi din țară, în urmă unei investiții de 7 milioane euro în linia de îmbuteliere doze.

8. Care au fost cele mai performante canale de vânzare (horeca, retail etc)?

Sunt canale cu specific diferit, însă ne bucurăm să vedem rezultate bune atât în marile rețele de hypermarketuri, cât și în zona de comerț tradițional (micile magazine de proximitate) și HoReca –  oamenii au ieșit mai des, au socializat, o ocazie de consum în creștere.

Avem aproximativ 70.000 de clienți în portofoliu, toți fiind extrem de importanți pentru noi. Dezvoltăm împreună cu ei soluții, care să ofere consumatorilor experiențe autentice și care duc, în același timp, și la creșterea categoriei. Încercăm să venim mereu cu ceva nou, cu inovații, cu activări de marketing experiențial, tocmai pentru a fi mereu relevanți pentru consumatori și a rămâne în topul alegerilor pe care le fac atunci când vine vorba de băuturi non-alcoolice.

9. Care au fost campaniile/strategiile de marketing&sales care au impulsionat vânzările anul acesta?

Vara este un sezon vedetă pentru noi și facem tot posibilul pentru a fi alături de consumatorii noștri în cât mai multe ocazii de consum. Am continuat să inovăm, am avut și avem în continuare campanii puternice de marketing. Dacă ar fi să enumăr doar câteva, m-aș opri la campania „Brățară”, o inovație la nivel de ambalaj, prin care eticheta de pe produsele Coca-Cola a devenit brățara de acces la senzaționalele festivaluri ale verii – Untold și Neversea. Am fost prezenți și la Electric Castle, unde am avut doze de colecție.

I-am provovat pe tineri să fie „The next big vlogger”, iar acum le oferim premii și vacanțe de neuitat, în cadrul campaniei „Cea mai tare vacanță”. Toate aceste campanii, precum și celelalte activări, au fost dublate de o execuție excelentă în piață, precum și de noile arome lansate anul acesta (Fanta Drango) și noile ambalaje lansate anul trecut (sticla nereturnabilă de 330 ml pentru Coca-Cola, noua sticlă și identitate Fanta, noua sticlă de 330 ml Dorna și 750 ml).

10. Ce urmează pentru Coca-Cola, care sunt planurile pentru restul anului?

Sunt entuziasmat pentru că știu că în perioada care urmează vom veni cu noutăți ce sunt convins că vor fi apreciate de clienții noștri. Suntem dinamici, aducem întotdeauna inovații, iar aceasta ne obligă creativitatea, implementarea excepțională a programelor noastre în piață și viteza de reacție ne caracterizează și vom continua în aceeași manieră. Avem o echipă puternică și energică, un portofoliu diversificat, proiecte mari: suntem perfect echipați pentru o toamnă și o iarnă excepționale!

viewscnt
Afla mai multe despre
timotin
coca-cola