Decathlon mizează pe o creștere minim de 15%; retailerul va continua să extindă rețeaua proprie, dar caută și parteneri, lanțuri de magazine care să vândă produsele companiei

Decathlon mizează pe o creștere minim de 15%; retailerul va continua să extindă rețeaua proprie, dar caută și parteneri, lanțuri de magazine care să vândă produsele companiei
Emil Popescu
Emil Popescu
scris 16 sep 2021

Decathlon, retailerul care domină piața echipamentelor sportive din România, și-a propus să obțină în acest an o creștere a vânzărilor de minim 15%, în pofida problemelor globale cu aprovizionarea,  apărute o dată cu începutul pandemiei COVID. Strategia companiei pe termen lung include deschiderea de magazine în orașe neacoperite în prezent, consolidarea poziției cu noi unități în București și eventual în Cluj, Timișoara și Iași, relocarea unor magazine și vânzarea prin intermediul altor rețele de retail.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Planurile din e-commerce-ul românesc, noile reguli pregătite de autorități în domeniu și cum pot fi atrași mai mulți clienți sunt doar o parte dintre temele care vor fi prezentate la Videoconferința Profit E-commerce, organizată cu sprijinul Philip Morris România, ING, Altex și Telekom România și programată pentru 30 septembrie. Videoconferința va fi transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV, detalii fiind disponibile AICI

“Obiectivul acestui an din punct de vedere economic este să realizăm o creștere de minim +15% la finalul anului. Provocarea principală este reprezentată de aprovizionare (lucru valabil încă de la începutul pandemiei), în special pentru anumite tipologii de produse. Din cauza crizei de materii prime și pieselor de schimb, a stagnării capacității globale de producție sau din cauza porturilor și rutelor de transport care sunt blocate în multe țări, dar și în contextul în care creșterea economică postpandemică a fost mult mai mare decât cea așteptată”, au declarat, pentru Profit.ro, reprezentanții Decathlon România.

Strategia vizează continuarea deschiderilor de magazine fizice, în special în orașele în care retailerul nu este prezent, precum Galați, Arad, Râmnicu Vâlcea, Baia Mare sau Alba Iulia, dar și consolidarea poziției cu noi unități în București și eventual în Cluj-Napoca, Timișoara și Iași, precum și relocarea unor magazine din locații situate în centre comerciale ineficiente din punctul de vedere al atragerii de trafic și al mix-ului de clienți.

Elefant.ro și-a continuat creșterea în primul semestru din acest an. Compania vrea să ajungă la 50 de showroom-uri în următorii ani CITEȘTE ȘI Elefant.ro și-a continuat creșterea în primul semestru din acest an. Compania vrea să ajungă la 50 de showroom-uri în următorii ani

De asemenea, planul de dezvoltare include găsirea unor noi forme de vânzare pentru aglomerațiile urbane unde Decathlon nu poate deschide magazine fizice, respectiv prin intermediul altor rețele de magazine și prin dezvoltarea platformei de comerț online.

“Deocamdată suntem în teste cu primul magazin Auchan, însă plănuim să extindem parteneriatul atât cu Auchan, cât și cu alți parteneri. Vom stabili ritmul în care vom dezvolta aceste parteneriate în funcție de oportunități, dar și de rezultatele testelor pe care le desfășurăm în momentul de față”, potrivit Decathlon.

Compania nu are intenția să închidă vreunul dintre cele 28 de unități actuale.

În privința profitului, targetul pentru anul în curs este o creștere de 20% față de 2020. Profitul companiei s-a dublat în primul semestru al anului în curs, evoluție la care au contribuit atât magazinele fizice, cât și platforma online, în contextul reluării competițiilor sportive și a funcționării facilităților de profil.

De asemenea, Decathlon a încheiat parteneriate cu companiile Sameday, Bringo si Tazz pentru livrarea produselor și și-a extins depozitul din Ștefăneștii de Jos, de lângă București.

Totodată, compania a deschis un atelier regional de reparații și întreținere, a reamenajat o parte a show-room-urilor de test și a derulat programe de încurajare a vânzărilor de produse second-hand.

Anul trecut, piața românească a echipamentelor sportive a scăzut cu 8%, din cauza pandemiei, care a închis pentru mai multe luni facilitățile sportive: săli de fitness, terenuri și baze de antrenament dedicate sporturilor de echipă, piscine etc.

Jumbo continuă să urce în România: cel mai rapid avans de vânzări la nivelul grupului CITEȘTE ȘI Jumbo continuă să urce în România: cel mai rapid avans de vânzări la nivelul grupului

Situația a revenit la normal în acest an, aproape toate sporturile înregistrând acum un trend pozitiv al vânzărilor. Principala excepție este ciclismul, întrucât la nivel internațional producția se confruntă cu probleme de disponibilitate a componentelor.

 “Global situația legată de stocuri continuă să rămână dificilă, mai ales în privința bicicletelor și a altor tipuri de produse, în special cele voluminoase, dar facem toate eforturile pentru a asigura disponibilitate optimă, atât în magazinele fizice cât și pe decathlon.ro”, mai spun reprezentanții companiei.

Decathlon, cel mai important retailer european de articole sportive, deține în prezent 28 de magazine la nivel național, la care se adaugă și platforma online, fiind prezent pe piața de retail sportiv din România din anul 2009.

Decathlon comercializează articole și echipamente pentru mai mult de 80 de sporturi. Magazinele includ produse aparținând mărcilor proprii (precum Quechua, Btwin, Domyos sau Nabaiji), dar și altor mărci internaționale.

Începând cu anul 2005, Decathlon colaborează cu mai mulți producători industriali, fabricând în România produse marcă proprie pentru drumeții montane, trekking și escaladă (încălțăminte), dar și pentru ciclism (articole textile și biciclete pentru adulți și copii), vândute în întreaga Europă cu eticheta" Fabricat în România".

viewscnt
Afla mai multe despre
decathlon
vanzari
pandemie