Aceasta este filiala gigantului din sectorul produselor de lux LVMH.
Vânzarea era gândită în scopul comercializării bijuteriilor sale, conform AFP.
În februarie 2021, consiliul municipal al acestui oraș, cu 15.000 de locuitori, din centrul Franței a aprobat, în urma unei deliberări, cedarea contra sumei de 10.000 de euro a numelui orașului Vendome către casa Louis Vuitton, arată Agerpres.

Cedarea a fost pentru 10 ani, în scopul comercializării produselor acesteia din segmentul bijuteriilor.
'Orașul Vendome nu își cedează numele către Louis Vuitton, filială a LVMH, ci cedează marca 'Vendome'' pentru a permite 'doar utilizarea numelui 'Vendome' pentru orice creare a unei colecții sau produse asociate bijuteriilor de lux', a declarat la acea vreme primarul local, Laurent Brillard.
O asociație a fost însă constituită pentru a contesta cesiunea, mai ales cu privire la prețul acesteia, considerat insuficient.

Într-o decizie din 24 septembrie, Tribunalul Administrativ din Orleans a 'considerat, cu siguranță, că o astfel de marcă aparține domeniului privat al municipalității și că, prin urmare, ea poate fi cedată', făcând 'posibil un contract de cesiune'.
Însă, tribunalul a considerat totodată că municipalitatea în cauză 'nu a justificat prețul de 10.000 de euro cerut' și că s-a dovedit a fi imposibil 'să controleze modalitățile sale de calcul'.
Așadar, instanța franceză a anulat cedarea numelui 'din cauza excesului de putere al deliberării din 4 februarie 2021, care a autorizat această cesiune'.

Reprezentanții orașului au declarat joi într-un comunicat că regretă 'un recurs' fără 'o utilitate juridică reală', precizând că 'dosarul era închis' de la 1 iulie 2022, data refuzului emis de Institutul Național pentru Proprietate Intelectuală (INPI) de a proceda la înregistrarea numelui 'Vendome' ca marcă