EXCLUSIV FOTO IKEA se extinde în România. Vincent Devloo, Area Retail Manager IKEA SEE: Suntem interesați de Iași și Cluj. Vom deschide și noi formate. Câți bani au ieșit din chifteluțe. „Greu să faci afaceri cu cineva pe stomacul gol!”

Retail   
EXCLUSIV FOTO IKEA se extinde în România. Vincent Devloo, Area Retail Manager IKEA SEE: Suntem interesați de Iași și Cluj. Vom deschide și noi formate. Câți bani au ieșit din chifteluțe. „Greu să faci afaceri cu cineva pe stomacul gol!”

IKEA România, parte din grupul suedez cu același nume, cel mai mare retailer de mobilă din lume, dar și de pe piața locală, a finalizat 2024 cu o cifră de afaceri de peste 1,4 miliarde de lei (274,2 milioane euro), 33% din această sumă fiind generată de vânzările online.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

“Pe parcursul anului fiscal 2024, IKEA România a vândut peste 26,5 milioane de produse, dintre care 65% au fost piese de mobilier, iar 35% accesorii. Sistemul de dulapuri PAX a fost cea mai vândută gamă de produse din România în acest an fiscal.

Urmărește-ne și pe Google News

Clienții noștri apreciază soluțiile inteligente de depozitare, în special pentru dormitoare, iar sistemul PAX răspunde perfect acestor nevoi. Printre cele mai vândute produse din România s-a numărat și divanul Hemnes”, spune, pentru Profit.ro, Vincent Devloo, Area Retail Manager IKEA SEE.

Evenimente
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
Lanțul românesc La Cocoș, care a intrat în luptă cu marile rețele de retail, se extinde cu un nou hipermarket în Pitești, în locul Carrefour CITEȘTE ȘI Lanțul românesc La Cocoș, care a intrat în luptă cu marile rețele de retail, se extinde cu un nou hipermarket în Pitești, în locul Carrefour

Pe plan local, IKEA deține la acest moment trei magazine - două în București și unul în Timișoara - un Studio de Planificare și Comandă în Constanța, precum și cinci puncte de ridicare comenzi, în Brașov, Iași, Cluj, Oradea și Sibiu.

“România reprezintă o piață importantă pentru IKEA în regiunea Europei de Sud-Est și împreună cu echipele noastre lucrăm constant pentru a identifica cele mai potrivite locații pentru viitoarele puncte de întâlnire cu clienții.

Ne vom continua extinderea prin dezvoltarea unor noi formate, pentru a rămâne accesibili, convenabili și sustenabili – atât în prezent, cât și pe termen lung. Suntem interesați de zonele Iași și Cluj”, spune acesta, adăugând că în România încă există mult potențial de creștere, în special în ceea ce privește prezența omnichannel, nu neapărat prin deschiderea de magazine fizice.

EXCLUSIV FOTO IKEA se extinde în România. Vincent Devloo, Area Retail Manager IKEA SEE: Suntem interesați de Iași și Cluj. Vom deschide și noi formate. Câți bani au ieșit din chifteluțe. „Greu să faci afaceri cu cineva pe stomacul gol!”

“Explorăm constant opțiuni care să ne permită să rămânem aproape de nevoile clienților, iar introducerea unor formate mici de puncte de întâlnire cu clienții ne oferă mai multă flexibilitate și agilitate.

De asemenea, urmărim îndeaproape evoluția pieței – totul cu scopul de a face investiții corecte și sustenabile. Atunci când deschidem un magazin, ne dorim ca acesta să aibă o viață lungă, de zeci de ani, ceea ce presupune, uneori, un proces de planificare mai îndelungat.

Ne propunem însă să ne extindem în continuare rețeaua de puncte de întâlnire cu clienții din țară. Există un interes constant pentru deschiderea de noi formate IKEA”, precizează Vincent Devloo.

VIDEO&FOTO Copos redeschide un restaurant celebru CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Copos redeschide un restaurant celebru

La nivel global, compania a început deja să construiască o rețea de magazine amplasate central în marile orașe, pentru a se adapta la schimbarea comportamentului consumatorilor.

În România, fiecare dintre cele trei magazine IKEA dispune de propriul depozit, în incinta magazinului.

De asemenea, Inter IKEA Systems B.V., proprietarul conceptului IKEA și francizorul la nivel mondial, operează un centru regional de distribuție în apropiere de București, în localitatea Bolintin Deal, care deservește magazinele din regiunea Europa de Sud-Est – România, Serbia, Croația și Slovenia, și nu numai.

“La nivel global, IKEA adoptă o strategie optimă de aprovizionare, bazată pe parteneriate solide și de lungă durată cu furnizori locali din diverse piețe, inclusiv cu producători de mobilă din România.

Această abordare este esențială pentru a pune în practică viziunea noastră: aceea de a crea o viață de zi cu zi mai bună pentru cât mai mulți oameni. În prezent, colaborăm cu peste 20 de furnizori din România, care produc articole IKEA îndrăgite și vândute în întreaga lume”, mai spune acesta.

EXCLUSIV FOTO IKEA se extinde în România. Vincent Devloo, Area Retail Manager IKEA SEE: Suntem interesați de Iași și Cluj. Vom deschide și noi formate. Câți bani au ieșit din chifteluțe. „Greu să faci afaceri cu cineva pe stomacul gol!”

La nivel național, IKEA înregistrează o medie lunară de 8.500 de retururi de produse, adică 1,5% din totalul produselor vândute într-o lună.

“Conform rezultatelor anului fiscal 2024, am înregistrat o creștere substanțială a numărului de vizitatori, cu peste 6 milioane de persoane care au vizitat magazinele IKEA, atât în București, cât și în Timișoara. Acest lucru marchează o creștere de aproape 16% comparativ cu anul fiscal anterior”, afirmă Vincent Devloo.

FOTO Marriott se extinde puternic în România și aduce noi branduri CITEȘTE ȘI FOTO Marriott se extinde puternic în România și aduce noi branduri

În 2025, compania și-a propus să-și continue creșterea din ultimii ani și vizează “câștigarea” unei cote de piață mai mare. De asemenea, Ikea se va concentra în anul în curs și pe “accelerarea transformării omnichannel”.

“Ideea noastră de afaceri este să oferim o gamă variată de produse de mobilier pentru casă, bine concepute și funcționale, la prețuri atât de mici încât cât mai mulți oameni să și le poată permite. Facem acest lucru de 18 ani în România și ne asumăm această responsabilitate și pentru viitor.

În același timp, am asistat la o transformare a pieței cumpărăturilor online în ultimii ani, astfel încât ne concentrăm pe oferirea celei mai bune experiențe omnichannel posibile clienților noștri.

Investim continuu în magazinele noastre, astfel încât acestea să aibă un rol dublu - de a oferi mai multă inspirație și informații despre mobilierul de casă și de a putea livra comenzi online într-un mod rapid, accesibil și durabil”, precizează Vincent Devloo. 

FOTO KIKO Milano își extinde amprenta în România CITEȘTE ȘI FOTO KIKO Milano își extinde amprenta în România

Toate magazinele IKEA din România sunt alimentate cu energie 100% regenerabilă.

“Acordăm prioritate producției și consumului local de energie electrică regenerabilă și implementăm constant măsuri pentru creșterea eficienței energetice în magazinele noastre, asigurând totodată un mediu de lucru confortabil și sigur pentru toți colegii noștri.

În prezent, deținem un total de 3.964 de panouri fotovoltaice instalate în magazinele din Pallady și Timișoara, care generează aproximativ 24% din necesarul energetic al acestor locații”, mai spune acesta.

Bugetul de investiții pentru anul în curs va fi redirecționat în n reducerea prețurilor și creșterea accesibilității produselor, magazine, dar și către îmbunătățirea capacităților logistice, “pentru a putea transporta un volum mai mare de produse, nu numai pentru a crește eficiența, ci și pentru a ușura efortul colegilor noștri din departamentul de logistică”.

EXCLUSIV FOTO IKEA se extinde în România. Vincent Devloo, Area Retail Manager IKEA SEE: Suntem interesați de Iași și Cluj. Vom deschide și noi formate. Câți bani au ieșit din chifteluțe. „Greu să faci afaceri cu cineva pe stomacul gol!”

În anul fiscal 2024, IKEA a avut un total de 1.780 de angajați în România, dintre care 43 de lucrători străini.

“Oamenii sunt în centrul a tot ceea ce facem la IKEA. Susținem și promovăm creșterea și dezvoltarea colegilor noștri, încurajându-i să accepte noi provocări. Continuăm să investim anual în creșterea salariilor și ne angajăm să construim un mediu de lucru incluziv, sprijinind activ integrarea persoanelor cu dizabilități”, afirmă Vincent Devloo.

Un alt domeniu prioritar pentru companie, adaugă el, este dezvoltarea transportului electric. Anul trecut, IKEA România și-a dublat flota de vehicule electrice.

“În prezent, peste 70% din livrările din București sunt realizate cu astfel de vehicule, iar în Timișoara, aproape jumătate dintre comenzi sunt livrate folosind camioane electrice. În 2025, vom continua să extindem aceste inițiative sustenabile.

Totodată, ne menținem angajamentul față de energia regenerabilă. Magazinele noastre sunt alimentate cu energie 100% regenerabilă provenită din parcurile eoliene deținute în România, iar investițiile în generarea de energie la fața locului, prin panouri fotovoltaice, vor continua, susținând tranziția către un viitor mai verde”, subliniază acesta.

FOTO Parc Hotels - la cel mai bun nivel din istoria sa CITEȘTE ȘI FOTO Parc Hotels - la cel mai bun nivel din istoria sa

Cele trei restaurante suedeze din cadrul magazinelor IKEA - care servesc și celebrele chifteluțe - au generat vânzări de peste 97 milioane de lei (19 milioane euro) în 2024.

“Această idee a fost inspirată de o remarcă a fondatorului nostru, Ingvar Kamprad: „Este greu să faci afaceri cu cineva pe stomacul gol”.

Această perspectivă simplă a stat la baza integrării restaurantului și alimentelor ca elemente centrale în călătoria IKEA.

Majoritatea veniturilor din sectorul alimentar provin de la restaurantul suedez, depășind 19 milioane de euro în anul fiscal 2024. În plus, IKEA generează venituri și prin oferta suedeză de alimente, bistro și cafenea”, mai spune Vincent Devloo.

viewscnt
Afla mai multe despre
vincent devloo
ikea
magazine